Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 2742 ggr
pleaze
0

LCHF i prag -hjälp!

Imorgon åker jag till Prag på semester. Eftersom det är just det, en semester, så vill jag kunna gå ut och äta gott. Det är inte direkt som att jag tänker sitta med majjo och tonfisk i en burk på hotellet Flört. Någon som har tips på bra restauranger, eller vad man generellt kan äta i Prag? Något som gör det lite svårare är att jag är vegetarian (men äter fisk och skaldjur)..

Tack och hej

lizaohman
0

Det finns många sajter med restaurangförslag.

Ett tips på bästa valuta för pengarna har testats och klarade sig galant:

U Ceskych Panu Restaurant

Click for Restaurant Price GuideClick for Restaurant Price Guide

Address: Skolska 38, New Town, Prague 1

Ligger nära stora affärsgatan. Vi tog en rejäl köttbit. Levererades med diverse tilltugg. Vi bad också om en bytta smör (gott!) och deras spenat (side-dish) var utsökt!

Annars så brukar Prag-borna själva föredra små syltor med god och billig mat. Bäst är faktiskt att fråga! En gång när vi frågade efter en restaurang så samlades folk och föreslog än det ena och än det andra stället. Prag är ett verkligen trevligt ställe med väldigt småstadsaktigt vänliga människor. Undvik restaurangerna på "storgatan", utom korvstånden - de är berömda för sina goda korvar. Annars så är maten klart överdyr på stora gatan.

Länk till var jag hittade info om restaurangen ovan:

http://www.pragueexperience.com/restaurants/highlights/restaurants_czech_restaurants.asp