OT - Helgtävling v. 32
Jag har dåligt fantasi och så gillar jag ju ord-skoj så det blir nåt enkelt.
Uppgiften blir att skriva ett stycke där alla ord börjar på samma bokstav. (Jag vet - inget nytt, men skoj.) Bokstaven i fråga ska antingen vara L, C, H eller F. Texten ska handla om LCHF förstås, annars finns inga speciella krav.
Kvalitet framför kvantitet, men självklart kan ju antalet ord spela en viss roll ändå. Annars är det den roligaste som vinner!
Ni har tid på er till söndag kl 24. Sedan är det kört!
Good luck!
"Every point of view is a view from a point."
Ja, det här blir nog kul, Internettan! En utmaning som heter duga! :) Men måste börja fundera…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Verkar roligt - kanske inte så "enkelt?" ändå :)
Levern lider. Långsamt lapande lite LCHF.
Ok ganska dålig. Men måste försöka ju.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Nej, kanske inte såå enkelt… 
#3: Se där ja - en bra början!
Ja… man måste börja nå'nstans… här mitt första (o enda?) försök?:
Liten livsnjutande loppa levde loppan. Lagade LCHF-kost lite lagom ljummet. Låg långrak, läppjandes livselixir. Livet lekte!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Fia "fjantar" fånigt för filuren Frisk. Fann försvunnen fin figur från fettidens forntid, fick fet framtid.
Färdmedlet for förbi Fabian. Förbannad fräste Fabian: Förbannade Fläsktaxi! Fick fatta flickcykeln, förnärmad. For förbi Fläsktaxistationen för full fart! Förbannade Fläsktaxi, fortsatte Fabian, fortfarande fly förbannad! Fast… Fabian föredrar Fläsk framför flickcyklar… Fläsk för Frisk!

Fina flickan frågade försynt: Finns fet, färsk fisk för frukost? Frallor förefaller förödande för figuren. Flickan förärades filead, fettdrypande, fjällröding. Fantastisk förtäring, förklarade flickan förtjust.
Fantastiskt fabulerat nobban! :-D
Varför göra det enkelt tänkte jag så här får ni C:
"Cykelburna cremefraicheätande cyprioter cirkulerade Charlottenbergs cementerade centrums caféer celebrerandes curlingens Champions Cup citerandes cowboyernas countrysånger. Cover-CDn chockerade coola Chalmersstudenter.
Centrifugalkraften centrerade cyklisternas cerisa celluliter cylindriskt. Cyprioternas charmiga chefers chica chimpanser chattade chiffrerade cyniska citat.
Cateringfirman checkade ciceronens camping-cirkulär: charkuterier, camembert, cashewnötter, chateaubriand, chorizo. Censurerat: c-vitaminrika citroner, clementiner, Champagne, cancerogena chips, choklad, cider, chiabatta, crépes"
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#8 - Nobban, en riktig höjdare du skrivit ihop! :)
#9 - En väldigt speciell historia, berättat på ett väldigt speciellt sätt. Strålande!
Men jag måste nog läsa om den… och om igen… och om igen…

#9: Denna mening finns inga ord för:
"Centrifugalkraften centrerade cyklisternas cerisa celluliter cylindriskt."
(Är detta bra eller dåligt, tro..?)

Vilka strålande förslag som kommit in, allihop! Fortsätt i den stilen!
Kom igen med mer allitterationer nu då! 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Herr Hansson hamstrade hela hallon, hade hinkvis halva hjortron, haltade hem, hade hundra hemliga hundar hopbuntade.
Hunsade hustrun halstrade hängd hjortstek. Helig husfrid härskar harmoniskt.
Lediga Laura lockade lockiga laget lite LCHF. Lagom lätt, lufsar lockiga laget lättfotat längs lastkajen, lyssnande lidande, lediga Lauras lättsamma lata leverne.
Laget ligger likt lejon lojt lapande "latte". Ligister lurande, lyssnar, längtansfyllda, låter lite likt lurblåsaren Larssons lastmaskin. Lediga Laura larvar långsamt, luskande Larssons laglott, lastad lammkottlett ligger lågt.
**Livsnjutaren Lata Lisa
**Lata Lisa låg längsmed latsidan. Lät ljumma luften lekfullt lyfta lockarna - lättsamt, livfullt. Lackviolens lena luftarom lockade Lisa litegrann.
Livsnjutande läppjade Lata Lisa lite ljummen, laktosfri, LCHF-anpassad låtsasmjölk. Listigt lagad latmansdryck låter Lata Lisor ligga ljuvligt lätt längs latsidan. Likaledes lär läppjande ljuvliga Lata Lisor lätta lätt, likt luftburna luftballonger.
- Lyss Livsnjutare, lättlagad låtsasmjölk låter livet leka! Lchf!

Händige Harald hade hosta. Hade hört honung hjälper. Helt horribelt. Harald hostade. Hostmedicin? Hostade. Halspastiller? Hostade. Harald hungrade, hämtade hemgjorda hamburgare, hushållsost, hallon. Härlig hugsvalelse! Händige Harald helt hänförd: Hostan hävdes!
Skaldningstiden snart slut, skynda skicka!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#17 - S…..? Som i…? ELLSEHÅEFF…?

Som i Skicka in fler! 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Jaha, så fick man välja ut en vinnare då. Lika svårt som vanligt och med en hel del bråk med mig själv.
Vinnnaren är ……….
………….
……….. nobban7 - GRATTIS! Stafettpinnen är din!
Både #8 och #16 hade ett tydligt LCHF-budskap + att de hade en sammanhängande (LCHF-)historia. Mycket bra!
Maxiqs bidrag hade förstås flest ord och var fantastisk. Väldigt skickligt att få ihop en sådan lång en - med bokstaven C dessutom. Och det var ju faktiskt LCHF lite i början och en del i slutet. Hmmm, kanske kommer jag på ett den är vinnaren om några dagar. (Blir lite kallsvettig av obeslutsamhet.) Men… det blir ett Extra Fint Hederspris nu i alla fall!
ISA56 får också hederspris för flera bra förslag. Detta var särskilt roligt: "hade hundra hemliga hundar hopbuntade"
Och Andina förstås! Hederspris till dig också. Du har alltid bra och roliga förslag! (Hälsa Lata Lisa och Fläsktaxin)
Stort grattis till allihop, nu ser vi fram emot nästa helg, då nobban7 uppenbarar sin tävling!
Hipp Hipp Hurraaa!
Precis så ville jag att det ska va!
Grattis Nobban 7!
Den självklara vinnaren är Du!
Gratulerar till segern idaaaa!
o Grattis igen till ett hedersvärt hedersomnämnande
till både Maxiq o Isa56!

Tack Internettan, för hederspris även till mig!
Jag ska framföra din hälsning till Lata Lisa o Fläsktaxin.

Grattar och tackar! 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Åhh, tack så mycket för vinsten och gratulationerna!

Den här brukar dottern använda för att visa att hon är riktigt glad - den passar bra nu.