Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 4072 ggr
SirfalasEmy
0

OT Inte ett endaste myggbett

…denna sommar (inte än i alla fall) Tungan ute Inte på maken heller. Detta trots att vi var bland massor av mygg i förrgår. Förra sommaren hade jag ganska många.

Aja, vad den än beror på så är det sköööönt att slippa! Skrattande

Wtn3
0

Grattis. Tyvärr tror jag dock inte att kosten är relaterad till en myggfri sommar, mygg sätter sig även på rovdjur och jag drog på mig både ett och hundra myggbett i slutet av förra sommaren.

Sugiyama
0

Fast jag upplever också att myggen inte varit på mig lika mycket i år. Har nästan inte behövt använda något myggmedel alls. Mina BARF-hundar får heller inte mycket myggbett.

SirfalasEmy
0

Attans, fick ett på knäet ikväll. Trots åtsittande jeanstights… Tungan ute

Mala09
0

Men om en har högre blodsocker,kan inte myggen lukta det och attraheras av det "söta" blodet? Nu vet jag vanliga folk inte får så högt blodsocker men lite skillnad gör det vel? Mygg attraheras av vissa mer änn andra,undrar vad det är som lokkar..Kan jo vara ni får lika många men inte känner det som innan med mer fett på kroppen som skydd.(inte att ni väger mer men har mer fett som materiale i kroppen)

[ngupa]
0

jag har hört att myggor dras till sött blod, så sa man iaf, och sött blod har väl vi inte nu…..Oskyldig Obestämd

Citronita
0

Jag har alltid varit en person som fått massor av myggbett. Räknade en gång och då hade jag 80 bett på ett ben. Gissa hur resten av kroppen såg ut… Nåja, alla bitande insekter verkar älska mig. MEN denna sommar har jag knappt haft några bett alls. Om jag skulle göra en uppskattning har jag kanske på hela sommaren besvärats av ett knappt tjugotal bett… Jag har funderat på om det beror på att blodet är mindre gott nu, för det beror definitivt inte på att det är färre bitande insekter där jag bor…

Sugiyama
0

Jag tror att man luktar annorlunda när man inte äter kolhydrater, sen exakt vad det är har jag ingen aning om. Min diabetessjuka man har aldrig haft besvär av myggbett och inte heller min son medan jag och dottern fått massor.

Citronita
0

Ja, fast för min del spricker teorin om jag då ser på min farfar som alltid har frossat i godis och kaffebröd men ändå har jag aldrig sett ett bett på honom… Men å andra sidan är han inte i närheten av tjock så om han har jättebra förbränning kanske han ändå har gjort av med sina kolisar?

Ja jag vet inte jag…  :-)

[Columba]
0

Inte vet jag heller. Har trott att om man är smal och sval är myggorna inte så intresserade, men om man är tjock och varm älskar myggorna en! Alltså värmen lockar myggorna.Eller kan det vara fukten av svett?

Mala09
0

Jag har jo haft riktig sött blod,med höga blodsockervärden (typ 18-20) som diabetiker,men samtidigt har min mamma mer besvär.Lukt ja, det måste vara något med hur man doftar.är man smal är det jo mindre yta som avger doft.he he.

magma
0

Jag upplever detsamma, får inte heller lika många myggbett längre!

Dvs tills nyligen- vi har fått en explosion av hemskt ilskna myggor av samma typ de har i Dalälvstrakten (säger folk som vet:)

Går man ut på sen eftermiddag eller på kvällen så anfaller de i flock, på bara några sekunder så svärmar de omkring en, sätter sig i ögonen, öronen, ja överallt där de kommer åt. Väldigt obehagligt och de är otroligt snabba och aggressiva. Vi går helst inte ut alls på kvällarna längre- tyvärr, för nu är ju värmen här igen! Men en grillkväll är inte att tänka på. Vill ju ut och plocka blåbär, får lov att bada i myggolja först bara…

lizaohman
0

Mördarmygg??

sigyn
0

Attackmyggor tror jag de heter. Vi hade sådana för två år sedan i min trakt och de var hemska. De sätter sig direkt och sticker och inte som vanliga mygg som cirklar runtoch letar efter någon stans att sätta sig. Fick över trettio bett när jag hängde tvätt mitt på dagen i fullt solsken. Riktigt vidrigt. I år så har vi mycket lite mygg och de har kommit först nu. Vanliga mygg alltså!

Ja jag tycker också att jag får mindre bett nu sedan jag börjat med LCHF. Kanske kan finnas ett samband med maten trots allt. Något för folket i och omkring Dalälven Flört

Anne-
0

Har inte varit där det är så mycket mygg i år. Men fästingen har bitit mig 6 gånger i år. Min man som inte äter LCHF har dock fått ännu fler men det beror nog på att han har klippt gräset oftare än mig. Måste se till att vaccinera mig mot borelia…

Balanserad
0

Fick ett otal myggbett igår när jag rensade en granhäck. Ser ut som om jag har mässlingen på armar och rygg! Trots LCHF i 6 mån.

Adur
0

Jag har knappt fått några myggbett alls i år. Vanligtvis brukar jag vara helt sönderbiten. Fast jag har nog snarare upplevt det som att det inte funnits några myggor den här sommaren.

Man kan ju alltid hoppas att det beror på maten. Glad

kaffemoster
0

Jag har alltid blivit mycket myggbiten och det är tyvärr ingen skillnad efter ett år av LCHF. Myggen älskar mig! Skrikandes Teorin att man blir mer biten om man är överviktig och svettig stämmer inte heller - jag är normalviktig och har alltid varit det.

#14 Man kan inte vaccinera sig mot borrelia. Däremot kan man (oftast) bota borrelia med antibiotika. Det är TBE, hjärninflammation, som man vaccinerar sig mot, och det skulle jag rekommendera att du gör om du blir mycket biten av fästingar.

julia61
0

Jag är ett levande myggmedel, var ute i skogen med min kusin som alltid blir myggbiten. Inte nu inte, jag var ju med, trots 6 månader m lchf, det blir också ganska stora bulor. Men det jag märkt är att de inte kliar nästan nått iår….Det är ok!!Skrattande