Sabbar jag om
Jag har ett växthus där det växer så det knakar - det är tomater och gurka, bönor och rödbetor, vindruvor och squash. Jag kör sss's 50+ enl gi-noll men jag vill ju ändå smaka på mina grönsaker. Min tanke är att om jag typ 1 eller 2 gånger i veckan tar tex 1 tomat eller 1 bit gurka eller tex 10 vindruvor eller 2 kokta rödbetor med mycket smör ….
Sabbar jag min viktnergång då och viktigast sabbar jag min "hormon-omställning" (ni vet barnlösheten jag har…)
#0, Antagligen inte, om du inte är extremt mycket känslig för kolhydrater. Smaka på du.
Det är väl bara att kompromissa bort ngt annat då om du ändå vill köra strikt. Du bestämmer ju själv om det är värt det eller inte.
Och det är ju stooor skillnat på en bit gurka och 10 vindruvor.. Vindruvor e ju väldans söta medans gurka är mest vatten.
jag tycker också att du kan äta lite av det goda i växthuset.
Vindruvorna skulle jag låta bli men det andra går säkert bra.

Jag tycker att du skall smaka på dina grönsaker.. och sen sälja växthuset för att bygga ett hönshus i stället.. tänk o få egna ekologiska ägg!!! 
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

#4 jag har hönshus några meter ifrån - har redan "riktiga" ägg
OCH alla tomater/vindruver/gurkor är uppfödda med hönsskit
. Borde vara skitnyttiga då ….
Jag äter ju helt utan kolhydrater om man bortser från det som finns i köttet (äter inte ens grädde) - så det är svårt att minska på något tillförmån för mina egna tomater. Men jag tänker som så att om jag tar en liten röd solmogen tomat som är helt egologisk så kanske det inte gör så mycket - det verkar ju ni oxå tycka. Jag är väl inte så kolhydrat känslig - om man bortser från rent socker eller godis för då kan jag omöjligt stå emot suget.
Jag har redan provat någon tomat och 2 vindruvor -> blev inte mer sötsugen eller sugen av det. Jag kommer att äta sparsamt av mina grönsaker och undvika vindruvor (men kommer att ta några få).
Hur mycket kolhydrater i procent blir det på 1 liten tomat eller gurka? Kan det bli över 5%? Som är det "tillåtna" om jag nu fattat sss rätt?
Åååh vilket drömläge..! Jag har fått en grund grävd för växthus och planerar att skaffa hönshus+höns, men är inte där ännu. Klart du ska smaka på det du odlat! Gurkan består ju mest av vatten, tomaten är väl också ganska harmlös. Vindruvor är väl OK så länge det inte är mer än några st och inte regelbundet/ofta- rödbetor vet jag inget om vad gäller kolhydratmängden.