Expressen på söndag
På söndag skall Expressen ha en reportage om bantning.
Genom Annikas blogg sökte Expressen någon som gått ner i vikt på lågkolhydratkost.
Jag skrev till reportern att jag kunde vara med om de inte fick något annat svar. Det skulle tydligen vara inne i dag.
Hon ringde och vi pratades vid. Kom överens om texten. En fotograf skulle komma i mprgon. Hon sa att de ville ha ett kort från "innan" jag gick ner i vikt. Det ville jag inte gå med på. OK sa hon.
För en stund sedan ringde ngn redaktör och sa att de behövde ett kort från "innan" jag gick ner i vikt. Jag sa igen att det kommer inte på fråga. De kunde få en viktkurva men ingen bild.
Efter ytterligare samtal sa då redaktören att då fick det vara.
Jag bestämmer själv vilka bilder som skall publiceras av mig. Någon sensationsjpournalistik ställer jag inte upp på.
I alla andra reportage har det också varit tal om "förebilder" - men de tidningarna har nöjt sig med att jag inte ville det.
Nu får man hoppas att Expressen kanske kan hitta någon som ställer upp på deras villkor.
Bra du inte sa ja! 

Hur mkt har du gått ner?
Jag har gått ner 36 kg på litet mer än ett år. Är viktstabil sedan ca 1,5 år.
Viktigast var emellertid att jag kunde sluta ta insulisprutor och normalisera mitt bliodsocker.
http://www.kostdoktorn.se/vetenskap/anekdoter/kitabu
Helena Hesselmark
diabetiker typ 0