FÖR mycket fett?
Jag har provat minmat, suveränt bra, men nu till "problemet" Jag äter nog för mycket fett? nu efter mn middag så liggen jag på 4 kolhydrater, 70% fett och 27 protein?? Vad gör jag för fel? Hade inte tänkt äta mer sen??
Har ätit allsidigt men det e ju fett i allt nästan ju? Äter man något med mycket protein så ökar ju även fett % !
Mycket att lära?!
Om du skriver i gram så är det lättare att kommentera 

Och det är nog inte något problem med fettet. Se bara till att du inte får i dig för mycket kolhydrater, och att du får i dig tillräckligt mycket protein. Så länge du mår bra av det du äter så är det inte några exakta proportioner du behöver. Du behöver en viss mängd protein för att inte tära på musklerna, och du behöver fett som energikälla, och kolhydrater behöver du inte alls.
Jag står mig ibland mellan frukost och middag när jag käkar ordentligt med fett, så jag tror att kroppen själv sköter regleringen. Jag blir helt enkelt inte hungrig om jag har satt i mig mycket fett.

Jag brukar ligga på ung. 113g fett, 65-90g protein, 5-10g kolhydrater.
113g fett brukar bli omkring 75%.

Nu skriver du ju inte hur mycket du äter.. men om matmängden är tillräcklig så verkar det bra.. fast du skulle kunna öka fettandelen lite och minska på proteinet.. om du nu inte ligger på 1-2 gram per kilo!!
När jag ser sådana uträkningar som du nu presenterat så misstänker jag nästa alltid att man äter för lite totalt sett!??
Det är väl en hel del timmar kvar på dagen iallafall!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.