pistagenöt
Jag smakade lite barnens pistagenötter och tittade på kolh. på påsen var det stod 8g/100 så jag tyckte det var ok i 5 sek. när jag vaknade till och kollade på minmat var det stod att det är 21kolh./100. Försår inte hur det kan stå så fel på påsen? Nötterna är utan skal och saltlösa. Norska nötter är det: Den lille nötte fabrikken.
Har det stått annat kolh.på påsen vad Ni skall äta än på minmat? brukar Ni kolla (nya) lchf
Eller har jag fel?
Det finns ju olika sorters pistagenötter och kolhydraterna skiljer sig ju från sort till sort beroende på framställning och tillsatser och dyl.
Så det står inte fel på påsen. 

Det är minmat som har fel, inte påsen. Minmat har då tagit sitt referensvärde från något annat märke.

Jag funderar på om man alltid kan lita på vad som står på förpackningen…

Att redovisa felaktiga siffror eller ingredienser finns det inga kryphål runt, uppdagas det blir det stora problem för företaget, så det passar sig producenterna rejält från att göra. Jag tror iaf mer att innehållsdeklarationen på varje individuellt märke är bättre att gå efter än allmänvärden som finns i databaser.

Minmat kan ju inte lägga in alla värden från olika sorter, jag brukar själv lägga in dom nötter jag brukar äta.