Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 8891 ggr
cathrine70
0

pistagenöt

Jag smakade lite barnens pistagenötter och  tittade på kolh. på påsen var det  stod 8g/100 så  jag tyckte det  var ok i 5 sek. när jag  vaknade till och  kollade på minmat var det  stod att det  är 21kolh./100. Försår inte hur det  kan stå så  fel på påsen? Nötterna är utan skal och  saltlösa. Norska nötter är det: Den lille nötte fabrikken.

Har det  stått annat kolh.på påsen vad Ni skall äta än på minmat? brukar Ni kolla (nya) lchf

Eller har  jag  fel?

finataender
0

Det finns ju olika sorters pistagenötter och kolhydraterna skiljer sig ju från sort till sort beroende på framställning och tillsatser och dyl.

Så det står inte fel på påsen. Glad

Wtn3
0

Det är minmat som har fel, inte påsen. Minmat har då tagit sitt referensvärde från något annat märke.

elin83
0

Jag funderar på om man alltid kan lita på vad som står på förpackningen…Obestämd

Wtn3
0

Att redovisa felaktiga siffror eller ingredienser finns det inga kryphål runt, uppdagas det blir det stora problem för företaget, så det passar sig producenterna rejält från att göra. Jag tror iaf mer att innehållsdeklarationen på varje individuellt märke är bättre att gå efter än allmänvärden som finns i databaser.

pema
0

Minmat kan ju inte lägga in alla värden från olika sorter, jag brukar själv lägga in dom nötter jag brukar äta.