OT - Helgtävling v 31
Du "deporteras" till en öde ö. Du vet inte hur länge du måste stanna där eller om du någonsin kommer hem igen…
Du får ta med dig de livsnödvändigheter du anser att du behöver, av alla slag.
Du får också välja att ta med dig en person. Denne måste, dock, vara en "kändis", någon som är välkänd för en stor del av Sveriges befolkning - men kanske även utanför Sverige. I ett 'avskedsbrev' till dina nära och kära här hemma förklarar du varför du väljer denna person istället för dem. (Vilken kändis du väljer att ta med dig framgår alltså av avskedsbrevet.)
Men det finns en hake; Fyra ord måste ingå i ditt avskedsbrev, nämligen dessa:
* Fet
* Söt
*** Illa
**och
* Liv eller Livet
Vad skriver du i brevet till din närmaste anhörig/dina närmaste anhöriga? Ett kort och koncist brev premieras före långa utläggningar…
I övrigt får du fria händer att utforma ditt avskedsbrev.
Fyndigaste, roligaste, smartaste, häftigaste, kaxigaste, förnuftigaste, mest kärnfulla eller annat utmärkande drag i ditt avskedsbrev vinner.
![]()
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Tuff utmaning. 

Ta inte illa upp. Båten ut till ön är söt, sjösäker. Ni vet att jag fått en fet chans, en sådan man får en gång i livet. Det finns mat på ön, kokos och hönsfåglar, fisk i havet. Jag kommer att klara mig fint. Rössner ska besöka samma ö, under samma tidsperiod.

Nu ska ni inte tro att jag tycker illa om er, jag älskar er.
Men nu vill jag inte längre vara fet utan nu ska jag leva livet och Andreas (Kostdoktorn) har lovat hjälpa mig! Och jag kan inte tacka nej för han är ju såååååååå söt! 
#1 - för tuff? Skriv bara ett kort brev som innehåller vilken kändis ni tar med till ön och varför ni väljer denne istället för era närmaste… (med 4 givna ord inkluderade).
Precis som ni har gjort! Super!
(Jag antar att jag är för omständig i mina förklaringar… som så ofta…
)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

#2 Du har förklarat så bra, så bra. Vi förstår precis. Jag har dock inte förklarat varför jag tagit med nämnda kändis. Behövs det? 

Adjö min älskade! Jag kan inte ta dig med till ön eftersom jag då kommer att fara illa. Du förstår, om maten tar slut äter jag upp dig. Du som inte bara är fet utan också söt - det kommer verkligen att ta livet av mig. Istället väljer jag att ta med Meat Loaf. Då får jag dessutom sång till maten…
"Every point of view is a view from a point."

#6 LOL

Ja, nu börjar jag komma igång… 
Söt flicka - resande till öde ö
Skriver till fet släkt: ställ er ej i kö
Hon slår följe med Annika*
I en hytt på Stena Britannica
Då blir livet ej så illa ens vid vild sjö
*Dahlqvist förstås
Fick blott en söt rad
"Det är mitt liv - låt mig dö!"
* Är numera … hmm … öde.
Inga fler avskedsbrev?
Ger helgtävlingen en extra dag utifall ytterligare någon hugad skulle dyka ner i tråden med några sista ord till sina närmaste….
Hejsvejs, Nu sticker jag till öde ö,
med mig tar jag Eva Rydberg och fet, söt grädde.
På det vi kul liv får, och far inte illa på
denna solskensö.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Farväl Andina - du kan tyvärr inte få följa med till ön, fast du är söt och rar. Då skulle folk tro att jag mutade dig och det vore för illa. Nej, jag nöjer mig med Bert Karlsson - då blir det liv i luckan. Och vi lovar att skicka dig en fet semla som tröst.
(Uj uj vad kass..)
Söt, fet make luktar illa, får stanna hemma. Liv Ullman följer med! Ajöss!
Söta vän, du kan inte klara dig utan kaffet med den feta grädden, som får livremmen att bli för liten. Cilla och Totte följer med istället, så får apan hämta ner kokosnötter!
Byebye På en öde ö blir man inte fet, och kokosnöten den är söt. För att inte ha det alltför illa, tar jag Hasse Alfredsson med mig. Det blir kul liv på ön.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Vart är jag på väg?
10p - Jag reser från ett land av is till en annan känd is
8p - En annan kändis var Leif Eriksson som genade över öns inland för att finna Vinland
6p - En matsäck med späck får feta bildäck helt väck!
4p - Inte en öde ö men oftast inte ett liv i sikte på isskiktet
2p - Inout-teorin gillas illa av inuiterna
1p - Ön ligger på Dans mark men styrs från Nuuk nu
0p - Ett band så rött är sött, ett land så grönt är skönt

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Det har varit ett oerhört svårt beslut att ta, juryn har inte varit helt eniga och har slitit i ett dygn i sträck, för att komma fram till vem segerstafettpinnen ska delas ut till.
Juryn har till slut ändå beslutat att överlämna Stafettpinnen -
och därmed 1:a pris - till…
… I N T E R N E T T A N !

_För förljande bidrag:
_Söt, fet make luktar illa, får stanna hemma. Liv Ullman följer med! Ajöss!
Juryns motivering: Ett kort o fränt samt ärligt avskedsbrev med ett oväntat slut!
(För övrigt bör noteras att det lönar sig ofta att muta en jury…)
* Maxiqs frågelek: Vart är jag på väg? får ett hedersomnämnande för ett unikt utformat avskedsbrev som torde ge adressaten mer huvudbry än nöden, och traumat i sig självt, kräver.
Hjärtliga Gratulationer till Internettan!
Grattis Internettan! 
Tack för hedersomnämnandet! 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

--> Ooohh, vann jag?!
--> Tackar så hemskans mycket!

Grattis till er båda! 

Grattis till vinnare och HP:are. Tycker att ni borde tänkt på mig också, men tanke på mitt ressällskap. 
Parsley - "Det har varit ett oerhört svårt beslut att ta, juryn har inte varit helt eniga och har slitit i ett dygn i sträck, för att komma fram till vem segerstafettpinnen ska delas ut till." = Alla har tänkts på och varit goda aspiranter till 1:a-priset! Men, tyvärr, kan ju inte alla vinna, alltid…
Så, var så säker, du har blivit "tänkt på" ! TROTS ditt resesällskap… eller var det just p g a ditt resesällskap som du inte nådde ända fram månne…
Du vinner nog nästa gång! :)
Internettan