Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 3929 ggr
TantRafa
0

Stekt blomkål

Av en händelse(?) stekte jag min blomkål isf att koka den häromdan. I skivor i en rejäl klick smör, saltade aningens och kryddade med italienska kryddor och parmesan.

När kålen var i stort sett klar la jag över den i en form, klickade över gorgonzola och gratinerade i ugn 200 grader ca 15 min.

Tjoho! Säger jag bara.

mirjap
0

Ska genast göra, låter fantastiskt!!!! Älskar gorgonzola.

PiteCarina
0

Tack för tipset! Det måste jag testa! Har blomkål i frysen sedan några månader, men jag gillar inte den kokt. Kan nog gå lättare att få i mig om jag äter den så där? Det lät iallafall gott!

LenaKa
0

Det ska jag testa i morgon…. är lite trött på blomkålssmaken och även "omelett" smak på många lchf måltider.

Det här låter ju verkligen intressant. Tack för tipset. Skrattande

/Lena

Andina
0

Jag har aldrig varit nå'n fan av blomkål. Men sedan jag började steka den (efter att ha kokat den i någon minut) i smör och kryddor så är den numera en riktig favorit!

Låter spännande med ditt gorgonzolarecept! Ska definitiv provas! Tack!

/BlomkålsGroupien

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Pasi
0

Jag steker nästan alltid min blomkål…ibland lätt och ibland så den blir brynt (ger olika smaker). Riktigt gott!

Denna kommentar har tagits bort.
mumin61
0

Jag steker oxå ofta min blomkål, men lat som jag är kokar jag inte den först. Tycker den blir bra ändå.

Pasi
0

Att koka kålen i vatten är lite onödigt och dessutom är de flesta näringsämnena vattenlösliga vilket innebär att mycket av det nyttiga då försvinner ner i avloppet.Flört

KarinC
0

Testa att steka små blomkålsbuketter tillsammans med champinjoner länge i mycket smör. Passar till allt man brukar ha potatis till.Glad

LenaKa
0

Nu har jag testat!

Jag skivade och smörstekte blomkålen med lite ekologisk grillkrydda.

Kanongott! Jag som var trött på blomkålssmaken kunde inte sluta äta detta. Skrattande