Stekt blomkål
Av en händelse(?) stekte jag min blomkål isf att koka den häromdan. I skivor i en rejäl klick smör, saltade aningens och kryddade med italienska kryddor och parmesan.
När kålen var i stort sett klar la jag över den i en form, klickade över gorgonzola och gratinerade i ugn 200 grader ca 15 min.
Tjoho! Säger jag bara.

Ska genast göra, låter fantastiskt!!!! Älskar gorgonzola.
Tack för tipset! Det måste jag testa! Har blomkål i frysen sedan några månader, men jag gillar inte den kokt. Kan nog gå lättare att få i mig om jag äter den så där? Det lät iallafall gott!
Det ska jag testa i morgon…. är lite trött på blomkålssmaken och även "omelett" smak på många lchf måltider.
Det här låter ju verkligen intressant. Tack för tipset. 
/Lena
Jag har aldrig varit nå'n fan av blomkål. Men sedan jag började steka den (efter att ha kokat den i någon minut) i smör och kryddor så är den numera en riktig favorit!
Låter spännande med ditt gorgonzolarecept! Ska definitiv provas! Tack!
/BlomkålsGroupien
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Jag steker nästan alltid min blomkål…ibland lätt och ibland så den blir brynt (ger olika smaker). Riktigt gott!
Jag steker oxå ofta min blomkål, men lat som jag är kokar jag inte den först. Tycker den blir bra ändå.

Att koka kålen i vatten är lite onödigt och dessutom är de flesta näringsämnena vattenlösliga vilket innebär att mycket av det nyttiga då försvinner ner i avloppet.
Testa att steka små blomkålsbuketter tillsammans med champinjoner länge i mycket smör. Passar till allt man brukar ha potatis till.
Nu har jag testat!
Jag skivade och smörstekte blomkålen med lite ekologisk grillkrydda.
Kanongott! Jag som var trött på blomkålssmaken kunde inte sluta äta detta.