Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 863 ggr
Mojjan73
0

Kalcium/Magnesium??

Jag behöver ta kosttillskott för att jag får i mig för lite magnesium. Märks främst i att jag blir helt slut i benen, får kramp och sover dåligt. Så jag har börjat äta magensiumtabletter och det funkar kanon. Upptäckte att det finns blandningen kalcium/magnesium.. ska man ta det istället för bara magnesium och isf varför? Behöver hjälp med detta då det snart är dags att köpa ny förpackning magnesium och då kanske ska satsa på blandningen om det är bättre.

Wildrat
0

Kalcium och magnesium samverkar och behöver vara i balans. Äter du inga mjölkprodukter kan det vara bra att ta kalciumtillskott också.

Mala09
0

Paleo läkaren S.Lindeberg skriver kalcium utan magnesiun kan leda till sämre benbyggnad-så det är fel att rekomandera kalcium (som vi alla har blivit i många år) ensam, det gör vondt värre på längre sikt.Om du äter mjölk produkter, räkker iallafall magnesium ensam.(boken heter vår ursprungliga föda,och han har hemsida.)

Wtn3
0

Beror på hur mycket mejerier du äter, 100 gram ost t ex ger hela dagsbehovet av kalcium, annars kan det vara klokt att tillföra även det. B-Calm använder jag de dagar jag känner att kalcium/magnesiumintaget inte är så högt som det borde vara, det innehåller även en del kalium, en annan mineral de flesta underdimensionerar.

Mojjan73
0

Oh tack för supersnabba svar. Äter inte direkt mjölkprodukter längre på samma vis som förr. Då vet jag att jag ska köra blandning. Tusen, tusen tack för bra svar!! Glad