Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 2781 ggr
isalu507
0

Egenhushåll med nystart!

De senaste två veckorna sen jag återkom till Sverige har jag bott hos mina föräldrar. För en 25-åring har det på många sätt varit skönt - jag har blivit lite uppassad, fått kläder tvättade, kunnat sitta ner till lagad mat. Jag har utnyttjat det faktum att min mor vill ta hand om mig och det har varit rätt så gött måste jag säga. fast sen så har man ju allt det där andra, förhållningsregler, det blir föräldrabråk (precis som innan jag flyttade för sju år sen när jag var tonåring….det är kul hur man faller in i de gamla rollerna) och jag kan inte bestämma själv hur jag ska äta! Visserligen äter mor min också LCHF men en mycket liberalare variant och sen jag varit här har det varit att äta det hon serverar, men mycket mejerivaror, ost, nötter och grönsaker. Gott har det varit, men jag klarar inte riktigt av det, det blir lätt för mycket kolhydrater just för mig.

Imorgon flyttar jag hemifrån! Igen :) Den senaste månaden har varit lite katastrofal för mig med först mycket kolhydrater och alkohol (multipla goodbye-fester från melbourne) och sen tillbaka och inte kunna äta strikt och dessutom inte tränat (gick tre-fyra gånger i veckan på gym hela förra året)! Det känns som att min kropp nu är helt flabbig och tappat all muskeltonus!

Så, från och med att jag hunnit gå och handla imorgon blir det jag som kör fakir i ett par veckor! Börjar om med helstrikt för att få fart på saker och ting. Helgen 13-15 ska jag på Way out West i Götborg, då kommer det säkert bli lite vin, men alltså, de tre-fyra kilo jag gått upp på en månad ska bort igen! Dessutom ska jag (äntligen äntligen) skaffa ett gymkort och gå och träna, vad jag har saknat det!

Fakir från 4:e augusti! Sen får vi se hur länge jag pallare med det, men två veckor tänkte jag mig, till 20:e augusti eller så. Skööönt!!

pema
0

Lycka till

Har varit på semester hos mina föräldrar, har försökt att äta rätt men mina föräldrar äter inte LCHF o det är gott med en whiskey på kvällen när man är ledig. Så nu blir det fakir ett par veckor från i morron för mig oxå. Glad

isalu507
0

Då kör vi tillsammans! Jag räknar senaste månaden som semester också, men nu är det dags att ta tag i det igen!

Lycka till!!

Aliki
0

Det gick ju bra sist…jag vill gärna följa med dig om jag får..

Av de 5 skivor finncrisp jag ätit sedan i jag köpte paketet i februari då jag började LCHF:a har jag ätit 3 st de senaste dagarna, av de 4 ölen jag druckit under samma tid har 2 st varit de senaste dagarna (..min sons lågkaloriöl)….hade en full-kaloridag i fredags…

….känner att jag börjar spåra urSkäms+2kg!!

Vill gärna fakira+kaffe+ev lite grädde de dagar jag inte orkar göra äggmjölk….

Du är en ståndaktig moderator…lägger mitt förtroende hos digFlört

isalu507
0

Haha,vilket förtroende! Det känns ju superkul! :D Imorron bitti börjar vi då! Jag äter ägg med smör till frulle och har bakat ägg och bacon-muffins att ha till min fyratimmars bussresa! Vad ska vi kalla det den här gången då? Höstfakir? Hästfakir? Augustifest? (fakir är ju fest…:P)

Aliki
0

Japp!

Kokta ägg mosade i smör och i matlådan omelett och rökt lax.

Jag menade förstås låg-kolhydrat-öl och full-kolhydrat-dag… Sonen sa kalori och jag liksom hängde på..

Efter den bra starten på sommaren trodde jag det skulle bli en lätt match att "hålla nollan" över sommaren och sedan köra höstfakir…menSkäms…detta får väl bli en "komma-tillbaka-på-rättspår-fakir"

Augustifest låter bra!

Mervi
0

Lycka till med fakirandet.

pema
0

Den första veckan blir det köttfärsbiffar, förutom dom blir det bara kaffe för det klarar jag mig inte utan.

Tycker att Augustifest passar Skrattande

isalu507
0

Jag startade en fakirtråd som heter just Augustifest, som ligger under rätt grupp (vi som vill gå ner i vikt) istället för medlemmar, häng med! Glad