Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 6494 ggr
0

Candida, LCHF och Läckande tarm...

Hej alla Hälsokämpar!

Jag håller på att svälta ut en candidaöverväxt med LCHF. Det går bra, jag är inne på min 5 vecka totalt UFO. (Under Fem kolhydrater Om dagen) Problemet jag har är att candidan har perforerat min tarm så jag håller även på att bygga upp den. Jag äter:

1. Glutamin (Pulver utan tillsatser) ca 20g/dag

2. Udos Choice (Omega3, 6&9) ca 30ml/dag

3. Multivitamin för män - New Nordic 2tab/dag (tror jag får i mig alla mineraler och vitaminer jag behöver där.)

4. Avea Mood - Narute Medix (Amerikansk importerat svamp-dödar-medel) i Halvt glas vatten efter maten.

Måltiderna är oftast runt 9:00, 13:00, 18:00 och det är:

Kött ca 120g (Kyckling, Fisk, Nöt, Fläsk - Ung, stekt, grillat. Kryddat fast utan socker) Bacon och ägg är för starksmält för min mage, får ont/syrar/sura uppstötningar.

Fett ca 75g/måltid - Valio Laktosfritt smör 80% med 1-2 vitlöksklyftor och Glutaminpulvret (värmt i micron, ej smält)

Grönsaker ca 50 gram - Gurka och isbergssallad (värmda i micron)

Ser det OK ut?

Eftersom jag har problem med läckande tarm kan jag inte dricka så mycket eller äta kalla saker då det går rakt ut i blodet och jag blir stel i hela kroppen och får svårare att röra mig. Dålig salivbildning, vilket behövs för att basgöra i magsäcken.

Gastroskopin visade även en föslappad magmun, den stänger inte ordentligt. Kan man gör något åt den?

Har testat Syclovir plankton-Kiselpulver 15ml/dag men jag blev för uttorkad. Dålig salivbildning, stel i kroppen och dimmiga ögon.

Aloe Verasaft gör mig svag, undrar om det är för mycket kolhydrater i det.

Har druckit Ultra Clear Sustain - Tarmuppbyggande Proteinpulver innan jag gick UFO. Det var ca 40%kolhydrater i det och jag var ju full på jobbet, det gick inte!

Jag är extremt känslig för kolhydrater och socker. Jag blir "Full" direkt, då de går ut i blodet, jäser med svampen och bildar alkohol. Obehagligt!

Någon som känner igen symptomen?

Hur lång tid skall jag räkna med att det tar att läka min tarm? Får ont i magen av att dricka vatten, får svårt att andas med magen liksom.

Det har blivit bättre ock lättare att springa nu efter ca 5 veckort på LCHF men det var riktigt tungt/trögt i början.

Jag är Evigt tacksam för era svar! Vad vet ni! hehe

(Det blir lite bättre hela tiden! :)

Zepp
0

Byt ut Udos Choice mot riktigt animaliskt Omega-3 i stället.. och du behöver inte mer Omega-6 den har istället visat sig öka inflamtioner i tarmen!!

"Efter mödosamt räknande kan forskargruppen nu slå fast: hög konsumtion av fettsyran omega-6 mer än fördubblar risken att få tarmsjukdomen, medan en omega-3-fettsyra (DHA) istället minskar risken med 77 procent."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3293587.svd

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

bullmagen
0

Hej!

Jag är ingen expert på detta område, men vitlök, kokosolja och olivolja är svampdödande. Om jag vore du skulle jag testa dettta. Det kan verkligen sätta fart på magen, men du vill ju bli av med svampen.

Stort lycka till!

0

Tack så mycket vänner!

Jag skall absoult kolla på en annan olja! ;)

Är tacksam för alla som vill dela med sig!

/Mikael 23