Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6101 ggr
ingerctina
0

Vilmas knäckebröd

Någon här som testat Vilmas knäckebröd… som ett alternativ till Finncrisp tänkte jag mest.

Det är så in i bänken gott att jag norpar mig en skiva då och då med mängder med smör och ost, ja inte de vanliga knäckeskivorna utan "sticks".

Aliki
0

Hittat sidan men inte innehållsförteckning, har du något förslag var den kan finnas?

ingerctina
0

Om man går till www.vilmas.se

Fliken Produkter och sedan klockar på dem i vänsterspalten så hittar man innehållsförteckning per sort.

Här är "svart och vit"s innehållsförteckning.

näringsvärden

Ungefärligt näringsvärde per 100g:

Energi (kcal):

380

Energi (kJ):

1601

Protein (g):

14

Kolhydrater (g):

56

Fett (g):

9

Kostfiber (%):

10

Är det OK??

Annars är här en länk:

http://www.vilmas.se/products.php?lang=sv&product=knacke_sevengrain
Aliki
0

Finn crisp från Lidl ( större bitar än Fazer) innehåller dryga 5 gr. kolhydrater/skiva..

Frågan blir då hur många bitar/sticks är det i en förpackning eller hur mycket väger 1 bit/stick?

Det både låter och ser riktigt gott ut…mmm…Tungan utemed smör, smakrik ost, och en tomatskiva..mmm

Jag vet bara inte om jag är redo att börja snaska sådant. Min stora last och beroende innan LCHF har varit just bröd/pizza/pajer typ piroger…

Har ett paket Finncrisp i skåpet som jag köpte när jag började LCHF:a i februari…..har hittills bara ätit 3 bitar…törs inte riktigt…risk för överätning.

ingerctina
0

Jag vägde ett stick = 10 g.

För att jämföra vägde jag ett Finncrisp också = 4 g.

Så ett stick Vilmas motsvarar 2,5 Finncrisp.

Men vi högtidliga tillfällen eftersom de är rätt svindyra men till jul, påsk, midsommar och födelsedagen.. kanske!

Aliki
0

Ja då blir det 5,6 gr. kolllisar / stick ca.= en stor skiva finncrisp……….kanske till fest nån gång…..men det ser lockande ut.