Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2948 ggr
cream1
0

Sömnpiller i brödet!

Ursäkta att jag skriver denna tråd. Jag vet att den är onödig, men jag har inget bättre för mej ;).

På jobbet fikas det mackor och kaffebröd så det står härliga till jämt å ständigt. Inga lchf:are där inte, förutom jag. Men jag har inte berättat varfför jag äter som jag gör.

I morse när jag kom dit efter att de hade ätit frukost, gäspade en gumma och sa: Oooojojoj vad trött jag blev! Jag skulle kunna somna nu. Har dom smugglat in sömnpiller i brödet??!! Sa hon skämtsamt och sjönk ner i fåtöljen och såg ut som hon skulle somna vilken sekund som helst.

Jag förstod ju direkt att den överviktiga gumman blev trött pågrund av blodsockersvängningarna som brödet orsakade henne.

Nästa gång trötthet-efter-måltid kommer på tal ska jag ta mej i kragen och hålla en kortare föreläsning om varför det blir som det blir av alla kolisar.

Skeptiska och förbryllade blickar är väll smällar man får ta.

Har ni nån gång förklarat för era arbetskamrater vad lchf är och varför man bör äta så? Hur reagerade dom?

Lite intressant att veta ändå :).

trevlig helg!

Agyr07
0

Jag har pratat om det på min arbetsplats. Många tycker det är intressant, frågar en del och har hört om det. Många blandar också ihop det med GI.

Sen finns dom som inte tror att man kan leva så här hur länge som helst, det kan bara inte vara bra för kroppen att inte få kolhydrater. Ät mindre rör dig mer så går du ner ska du se. Nu efter att 14 kg är borta utan att jag behövt anstränga mig så har de tystnat.

Men ingen har direkt reagerat negativt på detta.

copia
0

Jag har ju fått många undrande blickar på mina arbetsplatser, och i början var det många som var väldigt skeptiska till både smör och äggröran till frukost, och lådan med brie och kyckling till lunch. Fär att inte tala om kycklingklubba till frukost… men..På den första arbetsplatsen äter fortafrande, vad jag vet, minst tre som jag. och på min nya, har varit där sen i december , har jag en lchf-kompis för tillfället. Inga frågar längre om jag ska ha fikabröd, och ingen kommenterar längre mina matlådor. Däremot bläddras det ofta i lchf. kokboken jag har lagt i personalrummet.

Mala09
0

Inte konstig barn får mackor hit och dit så foreldre kan lugna ner dom också.Om man blir supertrött kan det också vara personen är gluten intolerant..men ja,konstig, är det int?,hur folk vill leva.Att inte fler ifrågosätter det att man blir trött,informationen finns jo om dem söker.

Magica1970
0

Många använder ordet "tro" när det handlar om kosthållning; "allt beror på vad man tror på". Jag brukar svara att det handlar om vetskap hur kroppen reagerar på kolhydrater, med högt blodsocker och fettinlagring o.s.v. Och ingen kan svara emot eftersom de inte har någon aning.

Johanna-Soderlund
0

Att man blir trött av en massa bröd beror på att den höga insulinhöjningen ger högt serotonin och det är högt serotonin som gör att man blir trött och dåsig.