Coca-cola med stevia
Lite intressant info!
Tydligen kommer Coca-cola pröva att söta drycker med rebania från stevia.
Tycka vad man vill om coca-cola company men det är ju bättre än aspartam…
http://www.thecoca-colacompany.com/presscenter/nr_20080515_rebiana.html

Tydligen ha de redan lanserat Sprite Green som är sötat med stevia.
hoppas dom slutar med alla andra konstiga ämnen dom har i

Det är ju bra att de provar andra sötningsmedel, troligen gör de det inte av oro för folkhälsan utan snarare för att så många ifrågasätter aspartam och det på så sätt kan vara ett vinnande marknadsföringsknep att börja med bättre sötningsmedel, inte för att det spelar någon roll egentligen, det är bra om de börjar med bättre sötningsmedel, oavsett intentioner.
Coca-cola har redan lanserat stevia-sötad läsk i USA. Det enda positiva med detta är väl att Coca-Cola kan få stevia helt tillåtet att användas som sötningsmedel inom EU.
#4, av nyfikenhet:
Varför skulle stevia i allmänhet vara OK men coca-cola sötad med stevia dåligt? I varje fall så jag uppfattar ditt inlägg. 
#5 Har inte så mycket till över för Coca-Cola… Tycker inte heller att det ska behövas intresse från ett multinationellt företag för att få ett naturligt sötningsmedel tillåtet.

I en perfekt värld skulle vi alla gå runt på rosa moln utan ett enda bekymmer, men så är sällan verkligheten, känns överflödigt att muttra över positiva förändringar (vilket ett Coca-Cola som överger aspartam är) bara för att 'den förändringen borde redan varit här och från ett annat håll än en läskproducent', det finns mer relevanta saker att bli upprörd över, såsom pendlande fettskatter t ex, eller att pasta-företag marknadsför sina produkter som nyttiga, trots att de är nästan lika dåliga som läsk, jag har i ärlighetens namn aldrig sett coca cola påstå att läsk är nyttigt.
Jag har absolut inget emot coca-cola, de marknadsför ju sina produkter för vad det är och utan felaktiga hälsopäståenden som så många andra kolhydratfinansierade livsmedelsföretag. Även om produkten är skit så påstår dom ju heller aldrig att det skulle vara nyttigt.

I den bästa av världar skulle ju rättvisemärkta Ubuntu cola vara steviasötat.
Hoppas den dagen kommer.

Nu har jag mailat Ubuntu ang detta så nu börjar det finnas en eftersfrågan.

Bojkotta coca cola! Har hört att de inte vill sälja Stevia i sverige för att de vill att coca cola ska vara först
Källa?
När kommer den första läsken som sötats med erythol (sukrin) för oss som inte tål stevia?
Det skall tydligen finnas i Japan redan, så man får väl flytta dit istället.