Skaldeman som hyresgäst?
Hallå där, alla herrgårdsägare! MIn nuvarande hyresvärd, Calle Carlsson, har blivit gammal och nya läkare tar över. Jag kommer på sikt att behöva ett nytt boende, gärna på landet, men inom 30 mil från Stockholm. Mälardalen känns bra. Det handlar om mig själv, min hustru och en gammal hund som går på sista året.
Författare är fattiga och jag föredrar att hyra. Ett torp i skogen duger bra för mig, men jag har behov av att coacha besökare. Därför söker jag en herrgårdsflygel, en trädgårdsmästarebostad, eller en gammal mangårdsbyggnad. Finns det ett magasin eller liknande där man kan samla LCHF-anhängare för kurser etc är det en stor fördel. Ett charmigt hus är viktigare än hög standard. Men jag vill ha vatten, avlopp och dusch.
En trevlig hyresvärd med ett trevligt hus kan påräkna personlig coaching året om! Om villkoren i övrigt är rätt.
Sten Sture

PS
Svara gärna privat till:
Det är ingen omedelbar brådska, men vi flyttar gärna före vintern.
/SSS
Vatten, avlopp och dusch. Det är till att ha krav!
Har tyvärr inget att bidra med men önskar stort lycka till med jakten.
Hade jag en gård skulle jag nappa direkt! Hoppas du och frun hittar drömhuset!
Lycka till med letandet!

Hit hade ni fått flytta bums om utrymmet jag har att erbjuda inte bara var 15 kvadratmeter. Lycka till!
Vilka fina tips Sindri. Nästan så man vill flytta!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Tack fär trevliga tips, SIndri!
Jag åker upp en sväng till Sörmland i morgon och tittar på några objekt. Kanske tar jag en titt på dina förslag också. Det finns faktiskt ganska många som hyr ut trevliga kåkar på landet.
Fler förslag välkomnas!
/SSS
Vad spännande!

Inte funderat på att köpa ett hus en bit upp i landet?
De är ju mycket billiga
(typ 50-150000-det högre priset om det ingår mycket mark)….mao bra för en fattig författare.

Visst har jag funderat på det, Pasi! En gammal bruksherrgård i i Västernorrland kan man få för en spottstyver. Men jag tänker på kära hustrun som jobbar i Stockholm och veckopendlar. Det vore kul att se henne en smula oftare.
Sten Sture

Synd att det var en 30 mils radie, annars vet jag ett perfekt ställe till dig!