Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-billiga-ingredienser
Läst 3745 ggr
[vaargen]
0

Euroshopper blandfärs

Hejsan,

min lokala Maxi(ICA) har extrapris på Euroshopper blandfärs 39.95/kg(22%fett) men dom har inget svar på hur mycket protein det är i det, ska man gissa att det är som i vanlig blandfärs (18%) eller ska man slå på dom i affären tills dom tar reda på hur det är med näringsvärdet egentligen?

Eftersom fett halten är så mycket högre i den här än den vanliga blandfärsen…vad finns det då mindre av?

Zepp
0

Räkna med 20% protein i köttet.. fettet oräknat!!

Eller ungefär 16% i den köttfärsen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

MonicaHansen
0

Om fetthalten är högre är det säkert mera fläsk i och det är ju bara bra:)

LindaLee
0

Hej Vaargen!

Jag tycker du ska "slå på dem" tills de tar reda på näringsinnehållet!

Det är inte alls konstigt att vilja veta åtminstone fördelningen protein, kolhydrater, fett!

Glad

Johnny7
0

Jag skulle vilja veta det exakta innehålleti köttfärsen. Jag föredrar 100% nötfärs som är nyligen mald och är helt utan tillsatser och konserveringsmedel.Euro Shopper är ofta billiga men jag är tveksam till kvaliteten.

För mig gäller det att finna förska råvaror av högsta kvalitet som är fria från kemiska tillsatser och konserveringsmedel och att djuren är uppföda med naturligt foder och miljö. Nästan alla ostar, korvar, pastejer, kaviarier, smörgåsmat, skinkor, kassler, stekfläsk, etc som industri förpackats innehåller nästan alltid tillsatser och konserveringsmedel om de inte är från Italien eller Frankrike.