Störig länk.
Klickbar länk
Hoppas man kan öppna länken?
Blir så trött på människor som tycker man är dum i huvudet för att man äter enligt LCHF.
Försöker ibland tipsa människor som klagar på att de är tjocka eller har diabetes att dra ner på kolhydraterna och öka med fettet. Folk blir så himla provcerade, så jag har gett upp. Vill knappt prata om du har jag äter.
Vissa säger: Äter du inte ris?
Jag: Nä jag undviker helst det…
Svaret: Men hallå, kineserna har ju alltid ätit ris. Dom är ju hur smala som helst.
Brukar även försöka säga på ett fint sätt att smör är mer hälsosamt än margarin. Folk blir irriterade och säger att margarin är hälsosammare.
Hur som haver så har jag slutat tipsa folk. Fattar inte hur Annika och alla orkar kämpa i motvind.
Har fått mycket pikar från folk på jobbet som undrar hur jag kan äta så ohälsosamt :(
Ps. Har haft PCO så länge jag kan minnas. Var hos läkaren idag som sa att hon inte kunde konstatera detta, trots att två läkare gjort det förut via ultraljud :) Hoppas jag håller på att bli bra.

Hej,
Håller helt med, man orkar inte ens förklara när de börjar med sina kommentarer.
Man sitter som ett levande bevis framför dem, har gått ner i vikt, man ser piggare och fräshare ut, högt Blodtryck borta etc. etc. men ÄNDÅ…..HUR kan du stoppa i dig det där flottiga det KAN ju inte vara bra i längden och bla bla….nä sitt ni där med era "lättpotatisgratänger" och sallader som inte har en uns proteiner i sig.
Suck säger jag bara.
Hälsningar en fd Atkins (LCHF) i tre år, uppehåll i två och nu är jag på det igen ……för livet hoppas jag.
En dag i taget.
"Frukt är både gott och nyttigt, inget du ska akta dig för. Däremot så är inte rent fruktsocker nyttigt för då har man tagit bort fibrerna som hör till, men äter man frukt som det är så år det både gott och nyttigt"
"Livsmedelsverket är den mest vettiga vägledningen när det gäller matvanor"
"BANANER ÄR INTE FARLIGA! Det är en av de nyttigaste frukterna. Den innehåller mycket energi förstås, men det är bra energi"
"Lite hysteriskt att säga att frukt är farligt. Dels är det naturliga sockerarter och inte raffinerat socker. Sen får man både kostfibrer, mineraler och vitaminer när man äter frukt och de är relativt fettfritt"
"Om någon säger att t ex kolhydrater är farligt, kan man ställa en motfråga, nämligen: Vad grundar du det på?"
"Bananer är väl det bästa man kan ge barnen när de är hungriga mellan målen. Tror inte på detta snack att frukt är farligt. Då skulle vi inte kunna äta någonting. Kanske bara skulle börja äta piller istället"
Detta var några av de intressantaste kommentarerna innan flera härifrån kom in i diskussionen. Mårkligt att ingen har stängt/dolt tråden än.
Själv är jag bannad från Kost så jag får inte skriva där fast det kliar i fingrarna…
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Personligen kan jag säga att " Jag har diabetes. Frukt är socker. och om du vill att jag ska äta fibrer så kan jag säga att jag har IBS också, och mitt frånvarande från fiberätarnas skara har gjort att jag på de snart 5 månader jag har ätit LCHF har haft lika många skov som jag vanligtvis haft på en MÅNAD.. "
Allt går att argumentera för. :)
AnastasiaK: Själv gick jag ner 3,3 kg första veckan (kanske lite för mycket…) och folk fattar inte hur jag kan gå ner. Som du säger- vi är levande bevis på att det fungerar.
Maxiq: Hehe har du blivit bannad från Kost, det skulle jag nog också bli om jag gick loss. Det var många LCHF:are som gav dem bra svar tycker jag i den disskutionen.
Puhlo: Är sämst på att argumentera :)
God natt på er allesammans och lycka till. Hoppas ni alla uppnår era mål :)

Hej, ville bara skriva ett "skönt" inlägg.
Har nu gått ner 15kg och mår bättre än någonsin (har 7 kg kvar till målvikt =172cm lång, målvikt 63kg). Jag började i 7 januari-09.
Hade jag skippat mitt vin och öl hade jag nog gått ner mycket fortare men det är något som jag unnar mig och som inte "triggar" mig så därför gör det inget att jag går ner långsamt.
NU börjar många i min omgivning se effekten på riktigt och ser hur bra jag mår men många kan ändå inte fatta hur det funkar. (fast dem struntar jag i, vill de inte lyssna och förstå så behöver de inte)
De fortsätter med sina kommentarer "Det kan ju inte vara bra i längden bla bla så jag stänger öronen)
MEN, jag har fått med mig svärmor, svägerska, sambo och grannfru+hennes man. DE blev förvånade när det funkade och är fantastiskt glada och nu fortsätter "sprida kunskap" till sina bekanta.
Jag gläds så åt deras framgångar, stora som små.
Min sambo har nått sin målvikt (han gick ner 14kg )så han ska börja med mer kolisar typ grönsaker och lite knäckebröd för att inte gå ner mer men han vill inte ge upp kosten totalt då han mår så bra av den.
Mina grannar har gått ner tillsammans mer än 25kg och är överförtjusta
Svärmor endast 5kg men hon är nöjd med det och vill inte sluta mumsa sina bär på kvällarna :)
Svägerska hade bara 5 kg att gå ner, hon har nu gått ner 7kg och tänker inte forstätta med kosten men är glad att hon uppnått sitt mål.
Ha det gott alla och sluta bry er vad folk säger, om de inte vill förstå så låt dem va och njut av att ni har fått kunskapen och verktygen till ett bättre liv.
Det går väl att jämföra med religion, alla får väl tycka vad de vill så länge man respekterar andras tro?

Wow, maxiq, är du avstängd på Kost också?? Hittills är det bara Hälsa som blockerat mig.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jag var det då men nu verkar jag kunna skriva igen… fast jag vet inte om jag vill. :-S
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se