Konstigt magont
För ett par veckor sen fick jag ont i magen på natten, vid 3-tiden ungefär. Som ett "band" under revbenen ungefär. Framåt morgonen var det bättre. Jag var förkyld då och kopplade ihop det med förkylningen eller alla receptfria hostmediciner jag petade i mig då för att få sova 
Så i natt kom ontet tillbaka. Vid 2.30-tiden hade jag ont igen som sen hade släppt framåt morgonen. Nu känner jag mig lite "gasknipig" annars är det ok.
Jag har för mig att jag läste en tråd om liknande besvär och att det skulle kunna vara gallstensbesvär? Och att levern arbetar som mest just vid den tiden på dygnet. Hittar inte den tråden nu. Skulle det kunna vara gallsten/grus trots att jag aldrig haft känning av det förut och har ätit LCHF i ett år?
Å andra sidan gjorde jag ett avsteg igår och åt en glass på fastande mage. Men tidigare fuskande har inte gett såna besvär.

Jag har också fått knip-ont mitt i magen när jag har ätit något med för mycket socker/kolhydrater, t ex glass eller jordgubbar. Det har suttit i till och från till nästa dag, så det kan säkert ha med det att göra.
Sen kan det ju också vara förkylningen med hostmediciner som gett dig ont. Att hosta gör ju att man anstränger magmusklerna och själv får jag usel mage av hostmediciner, oavsett sort.
Gallbesvär brukar i och för sig göra ont, men då jag har haft såna känningar har jag mått illa (typ stopp i halsen så att man vill rapa), men det kanske är väldigt individuellt.
Hoppas att du mår bättre!