Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-fisk-skaldjursrätter
Läst 1471 ggr
oldwolfie
0

ylas frestelse till julen

http://www.receptbankenskokbok.se/viewtopic.php?p=4067#4067

ja  det blir 8 kolisar per portion  men  attsingens  va gott

oldwolfie
0

måste tala om att den va presic lika  god  kall  så  där  som de  brukar vara me  jansson  då   man går  förbi o tar en slev ,,den här  får man inte göra för ofta

lizzzie86
0

Hur kom man in där ?

oldwolfie
0

man måste  registrera sej  som  medlem    de e  bara för att man ska slippa  spam

ovkyhn
0

Jag är nu oxå medlem där , det var mycke läsvärt o ja kan förhoppningsvis bidra med något recept.

oldwolfie
0

toppenbra ovkyhn
  de   e  en bra sajt man kan göra en  egen kokbok  också  för  sådant man vill slippa  leta  efter  nästa gång  man  är  inne  o  söker

Mervi
0

Vilka fina recept du hade där. Måste bara prova. Tonfiskplättar, mums.

oldwolfie
0

japp  dom e  fina  o  me  smör  på  kalla  e  dom  superduperSkrattande

Mervi
0

Jag skall göra dem i kväll, mannen är ute med sitt jobb så det passar bra att fixa lite åt mig själv och prova detta recept.

Mervi
0

Tonfiskplättarna var helt underbara, lätta att göra och goda och mättande. Bra snabbmat.

AnnK
0

Kan man få receptet på tonfiskplättarna här också, please? Glad

Margareta
0

Jättestort julbord igår och jag åt både mycket, fett och rätt. Några hekto plus idag bekymrar mig inte ett dugg, även om jag var på fel sida det magiska kilot jag inte varit under innan…

Numer pensionär i Nynäshamn

navarro
0

Mervi! Som jag skrev  pa annat ställe, sa åt jag tonfiskbiffar till mellanmal idag, det som blev kvar igar. Med majonäs, dill och nagra droppar citron var det jattegott.

oldwolfie
0

AnnK

http://www.receptbankenskokbok.se/viewtopic.php?t=2858

här  finns  plättarna

fast man måste registrera sej  för  vi  vill slippa  spam

AnnK
0

#13 kan du inte lägga ut receptet här också?Glad

oldwolfie
0

ta en burk tonfisk o låt rinna av knäck fyra ägg o vispa ihop tonfisk o ägg med elvispen

stek som små plättar i smöööör

ät antingen varma me valfritt tillbehör
eller kalla frånkylskåpet me majonäs på
attans gott lite farligt nästan

dill är en bra krydda också
låt fantasin skena
o berätta hur du gör me dina plättar
perfekta på picnicken förresten Laughing

det  är samma  som  på  tonfiskbiffarna  bara en lätt  förenkling 

ingen lök o inga  kryddor  alls  i  för  jag tycker de  blev bäst att  krydda efter  eller  sätta till de  man gillar

jag tycker  receptbanken e  så  himla  bra för man lägger in  i en egen kokbog de rätter man inte vill  glömma  bort..så   varför inte regga dej  AnnK Oskyldig

AnnK
0

#15 TACK oldwolfie! Det ska jag prova att göra ikväll redan. De låter otroligt pösiga och goda, just att man vispar upp smeten med vispen.

PS jag vill gärna bara hålla mig till den här sajten, det blir lätt ett "jäkla spring" annars för min del. Så tack alltså!

oldwolfie
0

ja  glöm inte   o  ha  några extra  att  ha  i kylen o  lägga  på  smaskens  på  då  suget  kommer  dom e   så  goda kalla

Mervi
0

odezzas kalla sås med stenbitsrom tror jag skulle vara gott till dessa , en klick på den kalla biffen, smaskens tror jag, har inte provat ännu men tänkter göra det. Jag har köpt hem ingredienserna.

AnnK
0

mums fillibaba, det vill jag också prova!

AnnK
0

oldwolfie, jag vet inte om jag gjorde något fel, mina tonfiskplättar blev mer som ett slags omelett med tonfisk i…i o för sig gott, men inte så som du har beskrivit dem. brukar du steka dem väldigt tunna, möjligen gjorde jag mina för tjocka?

oldwolfie
0

jupp  tunna  tunna  som plättar

oldwolfie
0
AnnK
0

jag provar igen!

oldwolfie
0

såg  dom annorlunda  ut  dinaOskyldig

AnnK
0

de var nog lite tjockare tror jag, jag blir lätt lite lat när jag står framför spisen…

oldwolfie
0

oki  hoppas nästa laddning blir  bättre

oldwolfie
0

[img]http://www.jimmywidegren.com/gallery/data/media/1/plattar.jpg[/img]

måste bara testa  att  lägga en bild  i meddelandet

oldwolfie
0

nähä  hur  sjutton  går det  tlll  då    en del  får ju in bilder  direkt i  rutan  humhum

odezza
0

oldwolfie, kolla tråden "Så här fungerar iFokus…", kanske kan de senaste kommentarerna vara till hjälp, förhoppningsvis kommer det fler också…

"still lost in space and time"

oldwolfie
0

ok kollar

AnnK
0

oldwolfie - har just käkat min nya uppsättning tunnare tonfiskplättar till middag. en extra smörklick på och ett lass av åseda gräddost, nedsmält i micron - blev HUR jäkla smarrigt som helst! inser att jag har fått en helt ny smak för riktigt fet mat, tycker inte att det är äckligt längre.

tror du att det skulle funka att göra tonfiskplättarna i ugnen? gillar att köra stordriftGlad

oldwolfie
0

ujuj   allt  ska prövas   men de får  du  göra  de  enda  som  de  blir  mindre  av i ugnen  e  ju fettet

jag gillar  o  ha massor  me smör  o steka  dom i

men de funkar  säkert   om  du inte häller  ut för mycket smet  osså klickar smör oppepå  kanske  berätta hur de blev

AnnK
0

jag ska prova vid tillfälle. kanske tom ha i smält smör i själva smeten?

oldwolfie
0

ja  de e  nog ingen dum ide  om  du ska göra dom i ugnen 

de går  ju me  pannkakor  så  varför  inte   i den här smeten

härligt me  nya  ideer  dom  får  ju himla  bra  form  til picnicken om man gör  dom i stor form  fyrkantiga o  bra   hihi