Besviken!
Jag är så förbannat besviken på mig själv. Jag har provat på det här ett tag nu, och varje Fredag och helg så pajar jag ihop och äter allt jag kan hitta. Jag hatar mig själv när jag gör så här. Hatar att jag inte kan älska mig själv tillräckligt mycket att hålla mig på den här dieten.
Det går bra när jag är på jobbet och på veckodagarna, men så fort helgen kommer så kan jag inte få nog med mat, frukt och gott. FAN! Sorry….jag blir bara så fruktansvärt besviken på mig själv. Och jag VET hur jag kommer att må efter jag har tagit första tuggan av godis…eller pasta…eller vad det nu är….Jag vet att jag kommer att ha rå ångest upp i halsen, men jag äter det i alla fall. Det är trist att börja banta varje Måndag. Det är trist att veta att jag kommer att sabotera mig själv nästa helg. Jag har försökt att gå ner i vikt i flera år, och jag går bara upp i vikt.
Det är frustrerande och jag blir så besviken och ledsen på mig själv. Och jag vill ju så hårt gå ner i vikt…..men inte hårt nog antar jag ….. Jag vet inte. Ville bara säga att jag ska försöka att hitta roten till själv destruktiva sätt och hoppas att jag kan lära mig att tycka om mig själv. Tycka om mig själv så pass att jag vill ta hand om mig själv och bli sund och frisk.
Ha en bra helg och lycka till med allt!

Men kan du inte under veckan förbereda dig för helgen mentalt då? Se till att inte ha några kolhydrater hemma och ladda kylskåpet på onsdagen eller torsdagen. Skriv matschema över vad du ska äta i helgen.
Se till att du laddar på fredagens morgon med en riktigt fet frukost, en stor omelett stekt i rikligt med smör och med mycket grädde. Ha en bra lunchlåda, sen är du väl knappast så hungrig och sugen på fredagkvällen, ät någon god grillad kyckling eller entrecote med grönsakgsgratäng och gräddsås.
Lördagsmorgon äter du en fet omelett igen, och då lär du inte heller bli så sugen på godis. Sen har ju halva helgen gått och då är det ju ingen vits att du gör snesteg - du lär ju inte vara så sugen heller!
Om du går utanför dörren så lämna visakorten hemma, ta inte med småpengar heller för den delen så att du inte KAN köpa onyttigheter. Se till bara att du inte går hemifrån hungrig!
Om du ska vara borta hela dagen - ta med picknick-mat eller några babybel-ostar..
Börja om igen imorgon bitti och kasta alla kolhydrater du har hemma redan ikväll! Tänk inte att du ska vänta till på måndag!

Jag lärde mig en sak för ett par år sedan som hjälpt mig en hel del; FÖRLÅTELSE!
De flesta av oss är ganska bra på att förlåta andra människor för deras snedsteg, men vi har försbakat svårt att förlåta oss själva! Som om vi skulle vara bättre än andra människor? Det är ganska förmätet egentligen, när man tänker efter.
Lär dig att förlåta dig själv. Det är inte så lätt som det låter, för du måste mena det! Man måste öva sig på att formulera sina tankar.
Förstår du hur jag menar? Du får inte fastna i skuldkänslor över allt du tycker du gjort fel. Öva på att formulera (i huvudet eller på papper) vad behöver ändra på och försök sedan utföra det. Om du misslyckas igen, så är det bara att jobba vidare. Du kommer aldrig att bli perfekt, det blir ingen. Nyckeln ligger i att förlåta dig själv för dina "brister".
Det låter kanske flummigt, men det är faktiskt förlösande.

Hej, mitt tips är att försöka ta reda på varför du äter, hur du äter och när du äter (helgen uppenbarligen) så du på det viset kan lägga upp ett försvar (mimsi gav jättebra tips där) och göra minsta möjliga skada för dig själv.
Jag är gammal matmissbrukare och det var först när jag kunde se på de faktorerna som jag kunde gå vidare. Nu vet jag att jag har en tendens att överäta om jag är uttråkad t.ex, så då ser jag till att minimera skadan om jag inte kan undvika den helt. Det har gått så många år vid det här laget att jag numer äter helt normalt, jag har lärt mig undvika mina fällor, men det tar ett tag och är i min erfarenhet nödvändigt.
Lycka till! =)
Tack Tack! Självklart så har ni alla rätt. Jag måste komma på varför jag äter så förbannat mycket på helgen, och jag måste lära mig att förlåta mig själv när jag äter fel.
Jag sa till min karl att om han vill äta mat som inte jag kan äta, så får han ta ner det till källaren….(han har sin Man Cave där nere)…så jag slipper se honom äta pizza, pasta, ostbågar…etc… Han sa ju JA så klart, för han vet hur mycket ångest jag har över min kropp och mat. Han kan äta allt han vill, när han vill, utan att gå upp i vikt….HATAR HONOM!!! 
Det är svårt att säga NEJ! Men jag försöker. Jag ska ta med mig extra saker till jobbet på Fredag så jag slipper att halka in i köket och äta gott med alla andra. Vi har alltid gratis mat och tårta på Fredagarna. Det är ju där som skiten startar för mig…jag äter illa på jobbet, och sen så känner jag mig misslyckad och äter restan av helgen…eftersom jag redan har sabbat allt.
SÅ…nu får det bli ett slut på det här. Jag måste nog ha ett snack med mig själv nu, så jag inser att jag är värdig att må bra och se bra ut! Och jag har INTE tagit med mig plånboken i dag! Så jag kan inte köpa något.
Det kommer att gå bra….jag måste tänka bra och härliga tankar om mig själv och hur detta ska gå. Det kommer att gå bra!
Ha en toppen vecka!
Ett tips till dig är att alltid vara förberedd för "fikapauser"etc.Du skall alltid ha med ett alternativ till kakor och bullar och sånt.Ha Babybelostar i handväskan eller en liten burk med hallon och vispgrädde eller en Camembertost i kylskåpet.Du kan ju faktiskt unna en massa goda feta saker som de fettskrämda inte kan.Se det som att du har övertaget.Du vet något som de inte vet.
Lycka till nu!
Det är (enligt mitt sätt att se det hela) bättre att överäta god fet lchfmat än att dras med och äta sötsaker,frallor,chips och annan 'sk.. ' när ångesten infinner sig då matbegäret tar överhand.
Köp fläsksvålar att knapra på
En grillad kyckling eller revbenspjäll är bättre godis
Det finns massor av "nyttig"mat man kan vräka i sig
Jag säger inte att det tar bort beteendet, men man slipper/minskar skuldkänslorna.

Jag känner oxå igen mig, men till slut gjorde en pannacotta varje lördag med lite 70% choklad med smak. Efter någon månad kunde jag klara mej utan "lördagsgodis". Så nu blir det bara när jag har folk hemma.
Lycka till

Håller med #6! Frossa om du vill, men frossa på de rätta sakerna! Jag har ibland stått mitt inatten och stekt ägg och bacon när jag hade värsta suget!
Som sagt, det ändrar inte beteendet men det skapar inte så stark ångest utan du kanske kan lägga energin på att bearbeta beteendet istället!
Lycka till.
Styrkekramar.
Det här känner jag väl igen. Det blir också så för mig på helgerna och jag kom på att det berodde på att min man var hemma. Det blir mest på morgonen när han och dottern käkar nygräddat bröd med smör och god ost. Det ser lockande ut men nu kan jag hålla mig ifrån det. Jag gör tex mandelbröd eller oopsies och äter med smör och ost. Till efterätt gör jag panacotta med vaniljsmak eller kladdkaka med vispad grädde. Ja bara hitta på alternativ och inte frossa i kolisar är mitt tips.