Blir ruinerad
Min ekonomi börjar så sakta gå under med den här dieten. Jag är student och äter sedan jag gick över till LCHF alltid hemlagat, trots detta blir notan ganska dyr. Möjligt att det är en framtida invistering o s v eftersom jag mår bättre men det är ganska stor skillnad i pengar. Jag styrketränar så jag äter 5-6 ggr per dag. Nu blir det en hel del ägg som mellanmål. Förut kunde jag trycka i mig mängder av bönor och linser till en minimal kostnad. Några bra tips på billigare maträtter och matvaror?
P.S Jag är galet sugen på en pizza, oboy & mackor och öl på krogen istället för rödvin och jäger…

Njaeä.. det beror nog mest på vad man åt förut isåfall.. för mig har det nog blivit billigare då jag äter mindre.. eller iallafall lika dyrt för det går nog åt lite mer ägg o kött!
Som fattig student kommer jag ihåg att jag åt rätt mycket fläsk ägg o vita bönor!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jag tycker också det blir billigare. Det mesta avstår man ju från att köpa nu. Som bröd och chips och läsk och sånt som förr gjorde rätt stora hål i min plånbok i alla fall. Jag tycker inte jag behöver lika mycket mat längre men det kanske kan vara individuellt det där.

Om du är "galet sugen" kanske du får i dig för lite fett. Du skriver inget om vad du äter så det är svårt att råda om billigare alternativ men har du provat ister? Fett billigt.
Håller med dig Spadermad! Varken sambon eller jag "äter lika stora mängder av mat" till frukostlåda, lunchlåda eller till middag, (fick mig en känga som hette duga nu ikväll *asg* "du Fia,,jag ÄTER inte DUBBELT så mycket som du" :)
Nänä,,,men fixar jag matlådan så fixar jag efter gamla referensramar eller hur?
tar väl ett tag för mig att lära mig att minska på innehållet i lådan.

Du måste handla katastrofalt fel om det blir dyrare med att äta LCHF. LCHF är inte likhetstecken med fina köttbitar och stora ostar, visst som lyx eller fin helgmat möjligen men knappast som vardagsmat.