Provocerande?
Hehe, igår när familjen var på Kullen (Skåne) hade vi köpt med oss grädde, jordgubbar och hallon som vi fikade på vid en gräsplätt vid parkeringen. Eftersom vi glömt kylbag (gud mig förbjude) fick vi äta det som skulle ätas och sen inse att det gått förlorat. Innan vi satte in allt i bilen igen frågade jag familjen (maken och sexåringen) om de ville ha mer grädde, för då var det dags nu, innan vi stängde igen bilen.
Så…där stod vi på parkeringen och halsade den sista grädden direkt ur förpackningen. Gissa vilka blickar vi fick?! 
Kanske vardagsmat för andra LCHFare, men för mig är detta verkligen out-of-the-box (att visa det så öppet). Kul att chockera ibland.
Var det nån som såg? 
Haha, aaa…

Ser jag någon dricka grädde direkt ur förpackningen skulle nog jag också utdela en och annan förvånad blick, blir spyfärdig av både smaken och konsistensen i ren grädde, men när det blandas i mat eller annan dryck typ choklad (förr i tiden) eller kaffe/thé (numera) är det en bra ingrediens =)
#3 Vi brukar inte göra så förstås
Men den här gången kändes det befogat.
Hehe, jag har också druckit grädde! Mmm, så gott! Jo, en del glor ju men jag tycker det är mer naturligt än att vräka i sig kemiskt godis som vissa gör. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
#5 Jo precis. Så känner jag också.

Jo, det förstår jag. Personligen skulle jag inte ens kunna göra det i nödfall, smakar för illa. Men tycker man det smakar okej är det ju bara dricka.

Dricka grädde är gott
Godare än mjölk t.o.m.
Grattis till att ha en väl fungerande familj! Min skulle aldrig inta grädde, desto mindre på offentlig plats. (Fettskrämt)
#7 Nä, man kan ju inte bara slänga bort dyr grädde hur som helst, så det blev verkligen nödfall.
#8 Mja, jag har nog lite svårt för det trots allt. Vill gärna ha ngt till, då är det guda gott.
#9 Tack! Vi är mycket synkade i detta fall. 
Klart man ska dricka upp den, är ju vrålgott med gräddde. 

Jag gillade inte att dricka grädde tidigare, den var förstås jättegod i mat och vispad men bara rakt ur tetran, nej. Men nu så har jag fått en helt annan smak för grädde. En slurp då och då är bara gott.
Jag skulle nog kunna göra det i nödfall. Om jag tex. var ute och inte kunde hitta något annat än grädde att inta. Men det hör nog inte till vardagen precis. Bättre det än en brödbit.

Jag måste smaka ikväll när jag kommer hem! 
Jag brukar ibland blanda grädde i min dotters mjölk och nu har hon börjat klaga på att mjölken på dagis är äcklig. Mjölken hemma är MYCKET godare! 
Grädde ur förpackningen är mums ;)

Smart flicka #14

#16 Jag vet, hon brås på sin mor! 

Jag gick på stan en dag och tömde en trea rakt ner i strupen. Två fjortisar gick förbi mig, och när jag passerat dem, sa den ena till den andra: "Gu va äcklit!"
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
nu blev jag sugen på att doppa ansiktet i gräddskålen som jag gjorde när jag va liten

Tycker det är gott att blanda grädde med mjölk och dricka ibland. Annars tycker jag inte att grädde blir tillräckligt kall, vilket är lite konstigt eftersom den står jämte mjölken i kylskåpet och den är ju kall så det räcker.
"You just have to belive…"
Vispat är väl ändå godast?? kan vräka i mig då.

Gott o dricka grädden som den är! Skönt att ni har kommit ur garderoben o dricker grädde "in public" 
100 gånger mer naturligt / nyttigt än att halsa coca-cola. Och hur många ungar (och vuxna med för den delen) gör inte det dagligen? Hur en så förvirrad mänsklighet kunnat uppstå är en gåta.

#21 Vispat är sanslöst gott det också :D
#23 Det är det som är så (o)lustigt; folk förfäras över våra matvanor när de själva stoppar i sig div. skit och massor med socker.
När jag är på utställning brukar jag alltid ha med mig ett litet paket grädde att ha i kaffet och det blir ofta att jag dricker ur det sista rent.
Gillar grädde.

När jag får dom där rycken efter godis (är inte sugen men det sitter i ryggraden efter alla år) så går jag till kylskåpet å "halsar" lite grädde då lungnar rycket ner sig 
Jag gör också det, fast för mig leder det gärna till sötsug, så jag får akta mig för att göra det för ofta!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Vem halsar inte grädde ibland :-o

Stephan Rössner? 
Eller, jo, kanske…i smyg. 

Typ 99% av svenska folket…? Med tanke på att inte ens alla som äter LCHF gör det, haha, jag finner tanken rätt motbjudande, inte för att jag tror att grädde är onyttigt, tvärtom, men för smaken.

Ha ha, nu var du riktigt rolig!!!!!!!