Platå innan det ens har börjat
Hej!
Tjej 31, 162, 81 kg.
Börjar min 9e vecka på måndag. Gick ner 3kg de första två veckorna, sen har det inte hänt ett dugg på vågen, ett par centimetrar på bhmåttet. inget mer, börjar verkligen tappa sugen.
Ligger på mellan 10-35g kolhydrater om dagen för det mesta runt 20-25 och det är 2-5% av dagens intag.
Började 25/5 med bara produkter med mindre än 5%, slutade dricka favoriten mjölk 12/6. Har fuskat lite med hallon, rabarber o jordgubbar, det är ju sommar
, men mest när jag länt att jag haf lite utrymme över, har haft grädde till.
Tänkte bifoga ett excelark på min mat, men det gick inte. Tänkte nån kunde se vad jag gör fel. Kanske kan maila isf.
Jag äter mjölkprodukter, nu mest grädde, ost o keso. Ibland blir det ägg o bacon frukost, det går bra ibland, men inte så att jag njuter. Lite trött på äggsmaken.
Känner mig ofta hungrig, lite samma hål i magen som man fick förr när man varit på McD eller pizzan. Och ändå tycker jag att jag äter massor.
Dricker mycket vatten.
Har hört att man ska undvika lågintensiv motion, tyvärr kan jag inte det eftersom jag jobbar som brevbärare och gör en hel del trappor.Tänker INTE öka takten o springa sönder mina knän. Har jag inte tillräckligt betalt för.
Mycket på en gång, men tänkte att det är bra med all info på en gång.
Hoppas nån kan hjälpa mig.
Pillerbagge - du får säkert hjälp och råd här - det finns många kunniga - det hade varit bra om du hade kunnat registrera på "min mat" och kopierat hit :)
Hört att man ska undvika lågintensiv motion? Vad är det för goja? Med tanke på hur otroligt immobila vi är jämfört med vad vi är skapade för är all typ av motion bra. Utan TV/Datorer/läsmaterial finns det inte mycket att göra som inte involverar "lågintensiv motion". Vore väldigt konstigt om det skulle ha negativa effekter.
Tyvärr tror jag säkert ditt "fusk" kan vara käppen i hjulet. Testa no-carb ett par månader. Då vore det väldigt konstigt om du inte får några resultat.
Om du känner att det inte går att stå emot "fusk" under sommaren kan du ju alltid skjuta på det..

Altså jag tror du missuppfattat det där med att undvika lågintensiv träning.. det handlar vad jag förstår om hur man bygger muskler bäst.. om man vill bygga muskler skall man köra max i korta perioder!
Är du hungrig skall du äta mer.. gärna lite extra fett så du står dig.. anar att brevbärare gör av med en del kalorier.. det är inte sug då du känner???
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Du äter nog för lite fett, om du går hungrig. Testa kokosfett i kaffe/te 
Hejsan, Pillerbagge!
Det där suget du talar om tyder på att det blir för lite fett och för mycket kolhydrater helt enkelt. Det är mycket ovanligt att man känner fysiologiskt sug efter mat när man äter LCHF.
Några frågor: Har du bantat mycket förut? Har du någon aning om hur mycket du äter i mängd? Äter du någon typ av medicin?
Jag tippar på att det finns två bovar i det här dramat. Den ena är "fuskat lite". Om du vill gå ner i vikt fungerar det inte att fuska lite. Då får du vänta på resultatet, som du också märkt. Det andra är mjölkprodukterna. Det kan bli mer kolhydrater än vad som är smart med mjölkprodukter och en del klarar inte att gå ner utan att minimera dem.
Som de andra skriver; det vore bra om du kunde ange vad du äter i mängd en vanlig dag.
Ett frukosttips. Kolla här på min frukost idag. Tre lättstekta ägg med smält ost, sallad och alfalfagroddar. Fräscht, mumsigt och minimalt med kolhydrater.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
#2 #5 Jag höll på med detta lite förra sommaren, 7-8 veckor, inte alls så strikt som nu, då gick jag ner mer än nu. Sen dog morfar o jag tappa sugen. Då åt jag mycket mer bär än nu. O då plugga jag o rörde nästan inget på mig. Tycker bara det är konstigt.
#1 # 5Jag är registrerad på minmat, men det är ju en månads mat och jag äter sällan eller aldrig samma. Försöker variera. Därför har jag lagt in i excel för att ha allt kvar, det försvinner ju efterhand på minmat.
#2 #3 Läste nånstans här för ett tag sen att man inte skulle hålla på med lågintensiv/förbrännings motion för att det på nåt sätt satte kroppen i 'svältmode' att den vill spara på fettet. Men det finns ju många åsikter här, svårt att veta vad man ska tro på.
#3 #4 #5 Jag ligger sällan under 80% fettintag under en dag. Ca 180-230g fett. Till det 20-25g KH. Borde inte det va tillräckligt? Dricker inte kaffe/te så jag kan inte tillföra nåt där. Känns inte som jag kan sitta o äta rent smör.
#5 Äter inga mediciner. Jag har inte bantat mycket förut, är en av dessa som tränat hela livet, men ser inte ut som om jag har tränat en dag. Spelat fotboll, innebandy. Åt tidigare väldigt sällan pizza/snabbmat/fika bröd, alltid matlådor på jobbet. Kanske lite för mycket godis. Men överlag väldigt mycket bättre mat än alla omkring mig.
Rabarber o hallon är ju båda ok enl 5% spärren. och som sagt förra året åt jag massor av bär o gick ner, helt utan motion dessutom. Och 20-25g KH ska ju funka att äta på LCHF. Tror jag skulle ha svårt att äta mycket mindre. Inget jättefan av ägg eller bacon, beasås har jag tröttnat på, har blivit en del senaste veckorna.
Klistrar in från excel, men jag har som sagt inga typiska/vanliga dagar. Tycker det är ganska jobbigt med mat, bor ensam, jobbigt att laga mat och även väldigt tråkigt att äta.
Kcal
130
Kyckling
2878,47
15
Creme Fraiche smak
kJ
50
Kokt
12036,43
12
Majonäs