Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-färsrätter
Läst 1787 ggr
LC-Skorpionen
0

Köttfärslimpa - recept?

Hej!

Jag har fått för mig att jag vill ha köttfärslimpa. Har dock aldrig i hela mitt liv gjort det. Är det någon som har ett bra recept så skulle jag vara jättetacksam?

maggan
0

jag blandar bara stöbröd vatten ägg och köttfärs. lök eller bacon tärningar kan man ha i om man vill.

Mervi
0

Kolla bland recepten, där finns en jättegod : Schweizerfärs.

Lycka till!

LC-Skorpionen
0

Tack! Schweizerfärsen ska jag nog testa…

Margareta
0

Ströbröd skulle jag vara försiktg med om jag vill sänka kolhydrathalten, men knaperstekt bacon är en ypperlig ersättning som dessutom ersätter saltningen.
Det behövs inte då om man som jag vill ha lättsaltat.

Numer pensionär i Nynäshamn

anki1
0

Jag har gjort köttfarslimpa till 500g köttfärs tar jag 1knapp dl vispgrädde 2 ägg kryddor. den här färsen är grund sedan gör jag biffar eller köttfärsbiffar och nu senast limpa jag satte ugnen på 200 grader soch sänkte ner till 175 grader satte in limpan i  ca 50 min. till den gjorde jag en sås påen burk cremefraiche och grädde, lite soya för färgen behövde knapppt någon mer smaksättningförutom några matskedar steksky

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

copia
0

Jag gör en variant i en stekpanna eller rund bakform. Färs, ägg, grädde, smulad fetaost, kryddor efter tycke och smak, gärna hackad persilja. Platta ut alltihop i formen/stekpannan, och gräddai 45 minuter i 225 grader. Gott o smidigt.

magma
0

Jag är helt såld på Schweizerfärsen… Har tagit upp 1kg färs som ska bli köttfärslimpa ikväll!!