Low-carb i Thailand?
Hej,
Jag ska till Thailand om ca 2 veckor och har liiiite panik på vilken typ av mat som finns att välja bland.
Har varit i Thailand förr men då ej på lchf kost.
Jag vet att det alltid finns fisk eller räkor (ej friterade) att välja på och grytor (som man då får beställa utan socker då Thailändare verkar laga all mat med socker) :(
Jag undrar om någon har lite mer erfarenhet av low-carb och Thaimat och om ni har några rekommendationer till mig. Gärna maträtter eller andra tips som jag kan utnyttja och kanske göra min vistelse lite lättare där nere.
Frukost = ägg/bacon inga problem men gärna middags förslag. Vi kommer hålla till på småöar för det mesta så inga fancy hotell i närheten.
Tack för alla tips jag kan få. :)
(-13 kg sedan januari 09, bara 10 kvar tjoho)
:)

Tja du, socker är ju ett stort problem som du själv nämnde, men å andra sidan har de massvis med gryträtter och soppor t.ex med kokosmjölk som inte direkt brukar vara fettsnåla, grönsakerna brukar också vara ganska "snälla" wokade/stirfry rätter brukar vara rätt fettsnåla med mycket socker så de hade jag nog hållt mig borta från. Tyvärr innehåller ju feta såser som t.ex jordnötssåser mycket socker också. =(