Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 2704 ggr
BeLiMI
0

Idag hörde jag "det".

Var och handlade idag.
Lade glatt ned smör, grädde och lite andra LcHf-anpassade livsmedel i min korg. (Passade även på att undersöka lite) Lade märke till att de nyckelhålsmärkta livsmedlen Ofta innehåller mycket kolisar.. Well till saken då.

Stod inne vid mejeriavdelningen och botaniserade lite när en hand sträcker sig mot grädden strax bredvid mig.
(Handen tillhör förövrigt en pojke i kanske 7-8 års åldern som står i en kundvagn)
Mamman ("chaffören") säger till barnet:
"Lägg tillbaka grädden, usch, jag vill inte ha så mycket fett i maten. Vi ska ha en sån här"…..och tar och lägger någon "light" version utav matlagningsgrädden i vagnen i stället…. Kom på mig själv med att småle lite.
Så det var det första jag har hört sen jag började med LcHf om hur det verkligen är med fettskräcken. Sen är det ju klart att man kommer bli mer uppmärksam på liknande händelser..men det här var min Första :)

Jag vet iaf att det fungerar att äta så här,bara några dagar har fått ned omkretsen på min mage och jag har faktiskt fått påminna mig om att äta - jag blir inte hungrig. Förvånad
Härligt. Synd att inte fler människor får ta del av det här med att äta lågkolhydratkost!

[Karro]
0

Det kommer mera!

Visst är det en intressant känsla BeLiMI Glad

pema
0

Tycker det är intressant att se minen på folk när dom ser min vagn. Först ser dom i vagnen sen på mig (rättare sagt på magen) o sen förstår man vad dom tänker det syns i hela ansiktet.Skrattande

Beroende
0

# 2 Dom skulle bara vetaSkrattande

lc-solkatt
0

Jag har också börjat lägga märke till vad andra köper. Tjocka tanter och gubbar brukar köpa mycket becel,lingongrova,färdigmat och lightprodukter. Flera gånger har jag varit nära att säga till dem att inte köpa de hemska varorna…

Min pappa talade med kvinnan som alltid är vid ostdisken på Ica och hon sa: "ja, det är något konstig med det här med fett…..det är bara de smala som köper av den feta osten"

sepersl
0

När jag handlar med sonen som är 3,5 så vill han alltid köpa yoghurt och drickyoghurt (som alla föräldrar köper till sina barn)… Då säger jag (gärna högt så alla hör): nej, den innehåller alldeles för mycket socker….

Igår när det hände så såg jag att en mamma då började läsa innehållsförteckningen - ett steg i rätt riktning!

BeLiMI
0

"Ett steg i rätt riktning"
Ja. Vi får börja en LcHf-kampanj med Dr Dahlqvist i täten…en riiiiktigt stor kampanj.

Anne-
0

Jag tycker det ännu är lite jobbigt att handla maten. Jag skäms faktiskt till viss del. Bacon 1 kg, smör två paket, grädde, kött och ägg. Jag tror mig känna hur det tittar och tänker…

BeLiMI
0

#7 Anne-

Skämmas det ska vi baske mig Inte göra!! De är ju de fettskrämda som borde skämmas. Släpp in fettet och släpp lightprodukterna.
Låt dem titta, tänk på att du minsann vet något som De också borde känna till… Flört

Anne-
0

Jo jag vet att jag inte SKA skämmas men är ännu för ovan. Jag har dock fått stort stöd hemma och min svärmor har också hoppat på tåget. Så det kommer nog snart kännas bättre.

Har alltför länge släpat hem frukt, grönsaker och fullkorn. Men nu är det slut med det! Jag lovar att försöka sluta skämmas. Men än så länge känns detta helt fantastiskt galet! Glad

BeLiMI
0

Härligt att du fått med dig en till på fett-tåget, hehe.
Jag var också en frukt, grönsaks och fullkornstjej. Lightprodukter var mitt måtto, fett skulle man Icke äta, för det blev man ju fet av… Ja, jisses. Och SOM jag åt kolisar. Men inte numera Skrattande

Idean
0

Ja när jag hör sånna kommentarer kan det hända att jag inte kan vara tyst utan talar om vad som är riktig mat o vad som är fett bildande sockersmörja som bryter ner muskulaturen

mvh från Skåne