Viktras?????
Hej, jag heter Gunilla och jag har nyligen kommit i kontakt med LCHF genom en kollegas framgångsrika viktras, med betoning på ras. Så jag såg de där besvärliga 18 kilona bara blåsa bort för mig oxå. Men dnu har jag hållit på drygt en månad och jag går inte ner!! Det är välidigt frustrerande och jag vet inte vad jag gör för fel. Jag får inte fyr på fettbrasan. Hur gjorde ni när ni startade och hur länge dröjde det inte ni såg resultat. Min kollega gick ner från första veckan.

Skulle tro för mycket kolhydrater.
Försök inta mindre kolhydrater ett tag så skall du se att det startar igen!
Lycka till

Hej Gugge, och välkommen hit! Tyvärr har jag själv inte så stor erfarenhet av viktnedgång, jag var smal innan jag började med LCHF. Det finns andra här som kan hjälpa dig mycket bättre… men jag tror att det blir lättare för dom om du beskriver hur du äter, t ex vad du äter under en vanlig dag. Förhoppningsvis kommer det att ordna sig!
"still lost in space and time"
Välkommen! Om du skriver hur en vanlig, normal matdag ser ut för dig så är det lättare att ge råd…

Hej, så här kan en dag se ut; ägg och bacon stekt i smör på morgonen; 2 stekta ägg och halvt pkt bacon. Köttfärsbiffar, ägg och makrill eller tonfisk med majonnäs till lunch och något liknande till middag. Ost och smör till båda måltiderna. Klarar inte av att vara utan vanligt kaffe. Jaghar gjort en hel del av de recept som jag hittat på nätet, mycket köttfärs, grädde, ost och creme fraiche. Men som sagt, brasan brinner inte…

Det ser ganska ok ut, men det kan vara något livsmedel som du kanske inte tål, många får göra individuella justeringar… men ha lite tålamod, du kommer säkert få många svar från dem som är mer insatt i detta än jag…
"still lost in space and time"
Tycker också det ser bra ut. Har du provat att skriva in det i CalCounter, bara för att se fördelningen fett/kolh./protein samt kalorier? Finns en annan tråd här där fettet diskuteras, "Viktminskning utan fakirbiffar" Kanske din kropp får allt sitt bränsle från kosten, och behöver således inte röra kroppsfettet.
För mig så är grädde (mjölkprodukter) något som får viktminskningen att stanna av eller röra sig uppåt, medan andra verkar kunna äta "obegränsat" av grädde och även yoghurt mm.

ja, jag ger inte upp. även om inte vågen gör som jag vill, så är det härligt att få äta riktigt smör, creme fraiche osv. .. och ost. Jag väntar på när undret ska ske, under tiden försöker jag hålla kollen med CalCounter.
Hej och välkommen Gugge Anki1
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Välkommen hit. Hoppas du kommer i gång, ibland kan det ta tid. Jag hade minskat mina kilon innan jag hittade till LCHF. Idag vet jag att om jag vill minska vikt så måste jag minska på grädde + yoghurt. Lycka till!
Välkommen hit Gugge…
Jag säger som de andra, det kan ta lite tid, särskilt om Du bantat med andra metoder innan.
Testa med lite mindre laktos ett tag, kan vara ett råd (mejeriprodukter). Läs igenom listan på
http://kolhydratiker.se/dokument/kolhydrater.htm
och se om det är något du äter som innehåller stärkelse.
Det är många som har trögt med viktminskningen som inte kan äta stärkelse alls.
(Listan går att sortera genom att man klickar på de olika rubrikerna)
Numer pensionär i Nynäshamn