Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-kötträtter
Läst 7405 ggr
buttercup
0

recept på bacon-korg

man kan göra mycket kul med bacon, och jag måste säga att jag älskar den här iden: bacon-skålar!

länken ovan är engelsk och visar hur man gör i micron, eftersom originalreceptet sa att det kunde ryka och t.o.m brinna om man gjorde dom i ugnen. Det är supersmidigt att steka bacon i micron.

Tisdag
0

Ha, vad snyggt!

pema
0

Det måste jag prova, går på semester om ett par så då är det dax att börja testa lite olika recept. Det här kommer verkligen att ingå i mina semestertester.Glad

Mojjan73
0

Coolt, detta måste jag bara prova!! =)

[iovis]
0

Fantastiskt, vilken grej, det måste jag prova nån gång när tid finns! Det är ju bara att  "fylla med det du tycka vara gott" !  Tungan ute

babo
0

samma här, testar olika recept :)

storost
0

Det är toppen! Bokmärkt.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

lc-solkatt
0

Kul! Men nog lite mycket bacon för mig… men man kanske fyllad den och sedan dela den på två? Jag orkar inte hela själv…

Har någon fler fyllningstips? Känner mig fantasilös idag

[Pennylane1]
0

då får du väl göra mindre korgar?

storost
0

Varför inte göra en tallrik och lägga ost, nötter och korv på? Eller skivad gurka med mayo. Eller sparris med cf eller mayo?

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[iovis]
0

Ja, precis, forma den som du vill och fyll den med vad du vill! Slurp! Tungan ute

magma
0

Men på bilden ser det ut att vara bara 3-4 skivor bacon, det är väl ändå inte så värst mycket?

lc-solkatt
0

#11 tycker att det ser ut som 6-7 skivor. Det är nog enklare att fläta dem om de är fler.

[Pennylane1]
0

men man kan ju ta så liten skål man vill och dela baconremsorna så att de blir lagom breda och långa

magma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12: Det är fyra stycken, om jag inte ser helt fel- kika här.

Aliki
0

Ska nog prova i helgen om tjejerna kommer över. Sitter och grunnar på en majonäsig caesarsallad:

Tänker mig en blandsallad typ Mache och Ruccola, bitar av grillad kyckling, parmesan, vårlök och en majodressing..

Ska även försöka mig på en liten "tight korg" och fylla med svampstuvning…

Mmm….Tungan uteFunderar vidare på fler alternativ till fyllning

[Pennylane1]
0

#14 bra med bilder direkt! skulle nog vilja ha ytterligare en skiva åt andra hållet också. Till middag är inte fem skivor för mycket för MIN del Tungan ute (dreglar)

Annica38
0

#16 Middag!?!? Det här blir förrätten på lördag kväll! Skrattande

[Pennylane1]
0

(schhh jag försökte bara lugna # 7 Flört )

Annica38
0

Ok! Sorry! TystSkrattande

Tilda-T
0

Små korgar med svampfyllning måste vara gudomligt gott. Att använda i stället för crossanter, vet inte hur det stavas men jag menar sådana där små smördegskorgar som man fyller med gott.

Jag ska själv ta och testa genom att göra korgen över ett glas eller en mugg som står upp och ner.

För övrigt borde det gå att göra korgen så stor eller liten man vill.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

[Pennylane1]
0

Ja just det det har du rätt i! Perfekt ju! Fick sådana små crustader med räkor och rom när systerdottern blev färdig sjuksköterska, det borde man kunna göra över äggkoppar!

(croissanter är de där gifflarna av smördeg de äter i La France!)

Tilda-T
0

Ja just det alldeles rätt #21 crustader menade jag.

Jättebra ide med äggkoppar, det ska testas.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

[Pennylane1]
0

jag samlar på äggkoppar så jag har ett rikhaltigt förråd att välja ur för att få den perfekta formen! Glad