Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 3267 ggr
kajsa71
0

Blåbär, upp eller ner i vikt?

Just nu är skogen full av blåbär och vi har plockat ganska mycket.

Jag har läst någonstans att blåbär ökar på förbränningen och också sänker blodsockret. Sista dagarna har jag därför som test ätit ca 1 dl blåbär om dagen och faktiskt GÅTT NER ca 5 hg i vikt. I övrigt har jag ätit som vanligt.

Samtidigt  pratas det ju om att björnarna käkar blåbär på hösten för att GÅ UPP i vikt inför vinterdvalan.

Jag undrar verkligen om det  är en ren tillfällighet att jag inte gått upp i vikt av blåbär  och om  det faktiskt stämmer att blåbär ökar förbränningen. Toppen i så fall för blåbär är så gott!

Jag kommer i varje fall att fortsätta med en portion blåbär om dagen ett tag till och se vad som händer!

Om jag äter jordgubbar eller hallon så går jag omgående upp i vikt.

Jag undrar hur ni andra reagerar på blåbär!

magma
0

Jag har inte plockat blåbär ännu i år, men andra år då jag plockat och ätit så har det visat på en uppgång snarare än en nedgång.

nenna31
0

Mycket intressant…men har ingen aning…..men är nyfiken….Gladhar hört att blåbär är bra för synen….så om jag hade dina blåbär så skulle jag äta dom….säsongen är kort….

mums vad gott med blåbär…..

smaklig måltid….

Zepp
0

Blåbär man plockar i skogen får man äta fritt utav anser jag.. det blir en ganska kort tid!

Vikten går upp o ner något kilo från dag till dag.. blåbär är laxerande!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.