Återkoppling till aj, aj - ont - njursten
Tack för alla kommentarer.
Är just hemkommen från lasarettet där man igår plockade bort min blindtarm. Det var den som spökade och min egen diagnos på njursten kom på skam.
Hurra! Nu kan jag med gott samvete fortsätta med min äggmjölk!
Mitt undertryck har sjunkit från 85-95 (med medicin) till 70. Det tackar jag lchf-kosten för. F.ö förstod ingen vad det var för egendomlig kosthållning jag höll mig till och jag fick formligen slåss för att få dropp utan glykos (inte glykol, väl?). Mot slutet lurade de på mig glykosdroppet i alla fall men det bjöd jag på eftersom jag var osäker på om det spelade så stor roll.
PS "Det maskformiga bihanget" som doktorerna kallade blindtarmen för är i vår familj en benämning på något helt annat
.

I gävle är det namnet på en onödig bro som politikerna drev igenom och stängde hamnen
Kärt barn, du vet…

Fast här blir det väl "Kärt namn har många barn.."
"Every point of view is a view from a point."
och det är från början blindtarmen som innehaft det, sen har det tydigen spritt sig! Det är alltså en helt seriös synonym till blindtarmen. En direktöversättning av appendix vermiformis som det vetenskapliga namnet är.

#4:
Fast blindtarmen är inte detsamma som bihanget. Det är själva bihanget som brukar bli inflammerat och man kallar det ofta för blindtarmen för enkelhets skull. Det är väl bihanget man opererar bort?
Se här t ex:
"Every point of view is a view from a point."
ja det stämmer ju förstås! Men blindtarmen används som synonym till den korrekta beteckningen skulle jag skrivit förstås!
Det känns ju lite knasigt om man ska säga att man har inflammation i det maskformiga bihanget eller att man gått igenom en "maskformig-bihangs-operation". Så även om det bara är den lilla slingan längst ned som tas bort, så kommer jag att behålla det gamla hederliga blindtarmsoperation.
Operationen var a piece of cake (usch så äckligt!) men nu känns det som om jag sprungit 4 maraton på raken. Tydligen bieffekt av narkosen men det har fått mig att inse att jag aldrig mer ska motionera 
#4 Visst - kärt namn har många barn förstås! Lite snurrigt här!
jo jag ville bara förtydliga att "det maskformiga bihanget" är en medicinskt korrekt benämning om nu någon inte visste det!