Känner mig glad och fri
Är inne på min fjärde vecka med denna kost och allt känns så skönt. Det skönaste är nog att jag känner mig fri från begäret av sötsaker. Under mina tidigare försök till att "hålla igen" har jag bara väntat på min ätardag i veckan och planerat för vad som skulle ätas. Allt har gått ut på att försöka stå ut tills jag kunnat vräka i mig igen.För att sedan få ångest och våndor för vad man gjort.
Eftersom jag är mätt och belåten hela tiden så är min tidigare fixering vid mat och godis borta.
Nu förstår jag att den här metoden inte är något tillfälligt man gör utan en livsstil som känns helt riktig att leva med.Jag har låtit bli att väga mig. Tänkte göra det i slutet på juli.Senaste vägningen var i slutet på maj. Jag tänker inte stirra mig blind endast på vad vågen visar denna gång.
Jag har haft en del anpassningsproblem men kämpat på med övertygelse att lchf är rätt för mig. Det känns som om man får lära sig på nytt att tolka kroppens olika signaler, olika känslighet osv.Mycket spännande! Jag vill önska alla lycka till i sina strävanden efter god hälsa!
Härligt att du mår bra och har blivit av med sug och fixering vid godis och annat onyttigt. Det är verkligen en befrielse.
Klokt också att inte fixera sig vid vågen.
Lycka till i fortsättningen.