nåt bra mot hård mage
Är det någon som har någon bra ide mot hård mage, 2:an funkar bara var 3:de dag ungefär och den dan ser jag inte fram emot.
Innan jag började med lchf funkade magen på samma sätt så det är inget som kom med omläggnigen av maten. Började i slutet på maj.

För mej blir det bra med 1 rågad tsk kokosfett i kaffe.
Magnesium är en bra sak om man vill rensa tarmen. Det förstör inte tarmfloran.
Det finns ett preparat med både Mg och C-vitamin som används för detta. Det har fungerat bra för mig: OxyTarm heter det och det finns på hälsokosten. Rejäla doser med vilken Mg-tablett som helst ska hjälpa. Men för mig var det tydligen kombinationen med C-vitamin som verkligen löste (hahaha!) problemet.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

det ska jag prova, men måste köpa det först. Finns det något kokosfett som inte smakar kokos, jag är nog lite rädd för kokos smak på kaffet.
Jag märker skillnad på magen sedan jag började med kokosfett inte lika mycket tendens till hård.
I teet har jag haft det drygt någon vecka och idag testade jag i kaffet.. inte så hemskt som jag trott och jag har det med kokossmak. Tycker nästan kokossmaken försvann i kaffet. Men på den hälsokosten där jag köper det finns även det utan smak.. kanske ska ta det nästa gång.
#3 Det billigare kokosfettet är utan smak. Aningen jättebilligt i silverpaket från livsmedelsaffären eller billigare (50-90kr, med smak brukar kosta minst 125kr) från hälsokosten.
Jo, fett är bra mot hård mage. Smör går ju också bra.
Trots att jag äter mycket fett så behöver jag lägga till psylliumfrö (loppfrö) en / dag. Först då fungerar min mage.
Äter du hårdost så kan det vara en orsak till hård mage! I början åt jag mkt hårdost med KiF (eftersom jag är vegetarian o inte får i mig ämnen via djurkött). Och fick stora problem med 'tömningen' på en gång. Fick tipset att prova att utesluta hårdost. Det blev en klar skillnad! Äter jag ingen, eller bara lite, hårdost så fungerar magen alldeles utmärkt. Äter jag mkt hårdost så blir det "stopp". Mjuk-/Färskost däremot går bra att äta.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
ät ngn jättefettig rätt med en kopp kaffe vid sidan om.. Det gör susen! ibland har jag "råkat" göra det utan att tänka mig för även fast jag vart på toa timmarna innan =) som idag åt jag frukost: kokt ägg med hemmagjord majonäs och kaffe.. jaa nr 2 TVÅ ggr!
Även jag har haft problem med IBS innan,, förstoppning o allt.. usch,, men fett hjälper mer än frön tycker ja
Du kan också prova med salt i dricksvatten, ett halvt tesked till halv liter vatten.
Koksofett utan smak är räddningen för mig. Har efter 1½ år äntligen en "riktigt fungerande mage. Det är inte fasa att gå på toa längre och slipper bli svettdrypande efteråt. Men att gå på toa en till två gånger i veckan kallar jag normalt med denna kosten.

Imorron ska jag iväg och köpa kokosfett på hälsokost. Om inte det funkar har jag lite alternativ här. Eller man kanske köra alla råd på en gång 

Har provat kokosfett nu inget fel på smaken, men jag fick ont i magen kan det bero på kokosfettet att magen inte är van
#12 Det är definitivt för att du inte är van. Vissa är jättekänsliga för kokosfett i början. Börja med en liten mängd och öka sakta plus ta aldrig kokosfett på eftermiddagen/kvällen, bara på morgonen/förmiddagen.
Psylliumfrön är ju annars super. Hela psylliumfrön är svagt laxerande och hjälper till vid hårdmage. Ta lite frön i fruksot youghurten eller ta med ett gäng när du bakar bröd etc. Då fröt kommer i kontakt med vätska bildas ett gelé-liknande hölje runt det och det är i detta geléhölje som fibrerna finns. De utvinns sedan av tarmarna och fröna följer sedan med ut. Hela.

Hr nu provat kokosfett ett tag och tackar å bockar, det blev en hit för min mage har inte ångest längre när det är dax. Viserligen inte oftare men "DET GÖR INTE ONT"
tack, tack, tack ……………….. för hjälpen!!!!!!!!!!!!! 
Så skönt att det funkade med kokosfett. Det brukar funka.
Jag använder mycket smör, tål inte kokosfett i mängder.

Jag är så tacksam så jag vet knapp hur jag ska kunna tacka för hjälpen