Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 3528 ggr
rottizz
0

någon som "äter " proteinpulver?

Är det ok eller? Jag har nåt hemma som heter Whey 100, ska inte innehålla mer än 0,4 gr kolhydrater/100 gr. Vid vilka tillfällen dricker ni det samt hur ofta?

Margareta
0

Nej jag äter inte pulver i någon form. Jag äter bara protein i form av kött/fisk/fågel/ägg och ibland ost och lite andra feta mejerier.

Det skrivs inte ofta om pulver så det är nog inte så många som använder det.

Numer pensionär i Nynäshamn

rottizz
0

Nä jag misstänkte det- tänkte det kunde vara smidigt ibland då det är typ rent protein samt att det tydligen ska främja viktnedgång… Ja ja man kan inte alltid ha tur =)

eva-
0

det kan vara smidigt att använda innan o efter träning, jag har använt det periodvis. tyvärr har de flesta sorter sötn.medel, men finns oxå sorter utan.

men om man inte tränar (hyfsat hårt) så ser jag ingen orsak att använda det.

Ron-Jag
0

Jag har problem med frukost så jag gör en proteindrink varje morgon till frukost. Tar naturell youghurt, grädde, vatten, proteinpulver och en näve frusna bär. Kör i mixern och dricker som milkshake. Det står jag mig på till lunch.

frigge
0

om du räknar ut hur mycket protein du äter o får för lite så är proteinpulver ett bra komplemnet.

Men styrketränar man inte ser jag faktiskt ingen mening med det för då får man tillräckligt med protein av maten

flikkan77
0

Jag äter proteinpulver varje dag, annars har jag inte en chans att komma upp till ens lägsta proteinrekommendationen…

Blandar proteinpulver med c.f. och vatten, vispar med elvispen och låter stå i en kvart i kylskåpet. Står migoftast till långt efter lunch på det.

"You just have to belive…"

rottizz
0

Jag har ju ätit det innan frukost då jag äter för lite protein, bra att veta om man kan fortsätt eller inte. Tack för era svar

Million
0

Jag äter whey 80, blandar med vatten och dricker direkt efter träning.

Om jag fått i mig för lite protein nån dag brukar jag blanda pulvret med yoghurt och grädde och äta som mellanmål.

Mojjan73
0

Jag ska köpa proteinpulver just för att jag ibland får i mig för lite..

frigge
0

ni som använder proteinpulver.

Tänk på att det finns dom med och utan aspartam eller annat sötningsmedel

Million
0

Jag köper naturell smak för att slippa sötningsmedel Glad

frigge
0

Vilkne då Million?

tycker det är svårt att hitta proteinpulver utan sötningsmedel

flikkan77
0

Äter faktiskt pulver med sötningsmedel. Behövde ett som var riktigt gott för att få i mig det. Har inte tänkt äta det för alltid utan bara tills jag får ordning på mina knäppa mattankar igen.

niloss
0

#13 flikkan77 hur mycke cf o vatten respektive proteinpulver tar du?

Million
0

frigge, whey 80 som sagt Glad

flikkan77
0

För att vara exakt så 31 gram proteinpulver, 60 gram vatten och 130 gram c.f. Glad

Creme fraichen kan bli lite mer ibland för jag lägger inte tillbaka om det kommit för stor klump. Annars är detta det perfekta receptet för min proteinmousse. Flört

julia61
0

Vad är bakePro förnågot? är det något att använda tro?Glad

niloss
0

tack flikkan ska testas, borde funka som substitut för frukost eller lunch

frigge
0

Whey-80 innehåller aspartam

skogs-tolva
0

Har lite i oopsies så blir det lite 'stabbigare'…

Ron-Jag
0

Whey-80 har en neutral som inte innehåller något aspartam.

Kolla på gymgrossisten.se

Andina
0

På hälsokosten finn bl a "Pro Max" (fr Skip). Utan aspartam eller något sötningsmedel.
"Högkvalitativt laktosreducerat proteinpulver. Inget tillsatt socker."
Ingredienser: kalciumCasseinate, mjölkprotein, äggviteprotein, vassleprotein.

Jag tar proteintillskott emellanåt, för jag får oftast i mig allt för lite protein…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

rottizz
0

mitt protein innehåller aspartam såg jag. Kommer antagligeninte få i mig det sen för det smakar oerhört sött redan nu tycker jag. Men kan vara bra att ha i nödfall

Million
0

#19, Inte den naturella.

frigge
0

blir man spyfärdig när det inte är sötningsmedel i? Glad

Million
0

Ja. Skrattande Jag håller för näsan och dricker så snabbt det går, haha

frigge
0

haha ;)

Million
0

Fast när jag blandar med yoghurt och grädde blir det ganska gott faktiskt. Och med lite hallon i så märks knappt pulvret Glad

flikkan77
0

Det är därför jag har proteinpulver med sötning i, jag fixar inte att tvinga i mig nått som inte smakar bra.

frigge
0

förstår det flikkan.. gör samma sak

rottizz
0

min är det som sagt sötningsmedel i och jag ÄLSKAR sött men det är nästan för mkt för min smak ändå, så jag kan bara tänka mig hur det kommer smaka sen. Är banan smak dessutom och det är ingen större favorit heller. Tiden får utvisa om den kommer att gå o dricka eller inte =)

HakanKrakan
0

4ggr om dagen, 20gram protein 2ggr till mat + 2ggr 45 gram protein som mellanmål Glad

Dagar jag tränar tar jag 40 gram protein + en matsket linfröolja eller lite kokosfett/olivolja, 1 timme innan träning, sedan 45gram proteinshake+ 4 matskedar linfröolja eller 2 matskedar olivolja+2matskedar linfröolja.. Upplever att olivolja är det fettet jag tränar bäst på, det är som raketbränsle, tyvärr upplever jag att jag blir fetare på olivolja än på linfröolja…