Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2054 ggr
solros_666
0

Växtvärk och dålig hunger....

Jag har ett par funderingar….

Är det möjligt att få växtvärk på denna kost? Igår när jag la mig hade jag så himla ont i ena benet och det kändes precis som växtvärk …???

Min andra fundering är att jag inte är hungrig… äter typ inget…. blir proppmätt på ett par skivor bacon o ett halvt stekt ägg…?! Tycker det är lite för lite… det står jag mig på i 6-7 timmar….

Vet inte vilken grupp jag ska lägga det i.. så ni får flytta på den om ni tycker ;)

[Pennylane1]
0

man kan nog ha alla möjligt symptom vid omställningen, du skriver visserligen inte om du är ny eller hur länge du hållit på, men det kan vara ett omställningsproblem! Försök att äta lite mer fett så du inte får för lite energi i dig! Har du testat äggmjölk? Det är rätt lättdrucket och man får i sig mycket energi!

solros_666
0

Jag har hållit på till o från sen nov 2007 men nu när jag började om för hundrade gången känns det som.. sen 4 veckor tror jag…. ingen abstinens har jag iaf ;) det har jag haft förut.. Jag har provat äggmjölk men jag vet inte varför jag inte dricker det ?!

[Pennylane1]
0

Mixa i kaffepulver om du gillar kaffe så har du en ljuvlig latte! Eler kakao… mmmm…

Oj du är ju veteran då! Tja… kan ju vara omställning ändå. Jag vill minnas att jag hade ont i bena rätt rejält.  (ett år sen för mig)

solros_666
0

Veteran vill jag inte kalla mig för… eftersom jag slutar o börjar hela tiden… men dipparna blir kortare o kortare ;)

Hoppas det är omställning då…. isåfall går det över:)

jag får väl försöka få i mig mer fett antar jag… men jag tycker det känns så lite till frukost bara…sambon klagar över att jag inte äter nåt Förvånad

[Pennylane1]
0

om du dricker en ägglatte istället får du i dig mer näring tror jag! Du kan ta två ägg och en extra gula och man kan få i rätt mycket smör, utan att det "känns" så jag tror du skulle få i dig kanske dubbelt mot din vanliga frulle!

solros_666
0

Får prova det då

tack

gnarak
0

"sambon klagar över att jag inte äter nåt"

Va???? Vill han inte att du går ner i vikt och mår bättre?

Jo jag vet att jag är obstinat, men skit i vad alla andra säger och tycker om att du äter "konstigt" och låt din egen kropp bestämma.

Det kan aldrig vara fel att äta när man är hungrig, men det KAN vara fel att äta när man inte är det, eller hur?

[Pennylane1]
0

men många har , efter åratal av bantning fått störda hungerreflexer så kan det vara bra att "lura i sig" lite mer fett för man mår inte bra av att få i sig för lite energi heller!

Två skivor bacon och ett halvt ägg ger definitivt för lite energi

"Vill inte maken att du går ner i vikt och må bättre"

Jo men att svälta sig för att gå ner får ingen att "må bättre"

Mervi
0

Hur längesedan är det du började om. Kan vara den där berömda 3.e veckan, då får många svårt att äta, är inte hungriga osv. Det går i så fall över.

Ät lite mer grönt så får du nog mer aptit.

Lycka till med omstarten.

Tisdag
0

Växtvärk… Jag brukar också önska att jag har det så fort det värker i benen. Tänk att få några centimeter till att fördela vikten på…

Tungan ute

solros_666
0

Nu tror jag inte att jag växer på det sättet tyvärrTungan ute utan snarare att musklerna återgår till normal storlek efter att ha blivit missskötta under en längre tid