Fakir - en enkel beskrivning?
Har stött på ordet 'fakir', vad innebär det?
Jag skulle definiera det som : ät kött, fisk, skaldjur, fågel, ägg och fett.
Fett= smör eller kokosfett. Ha grönsaker som dekoration på tallriken, du får gärna äta dekorationen. Dvs; Ät dig mätt på fett och protein, garnera med grönsakskolhydrater.
Man äter kött och fett, så nära noll kolhydrater som möjligt.
Ursprungligen gällde det att bara äta Skaldemans fakirbiffar (köttfärsbiffar) men numer är begreppet lite utvidgat till även ägg och annat kött än köttfärs.
#2 så ser jag fakiren också, alltså inga grönsaker ens till pynt….
när "pyntet" kommer in då skulle jag kalla det UFO (underfemomdagen)
Fakir = kött (ev. ägg och fisk med ) och fett, inga grönsaker.
UFO = kött och fett och under 5 gram kolhydrater.
Vad jag vet har Sten Sture sagt "kött och fett".
Det man skall veta när det gäller hans vokabulär är att i kött ingår "Kött/fisk/fågel/ägg".
Fakirbiffar är ett exempel på hur man kan äta eftersom han gör dem på fläskfärs för att få dem feta.
Numer pensionär i Nynäshamn
Okej, men då är det ju det jag har sysslat med de senaste tre veckorna…dock har jag inte ätit biffarna i hela tre veckor ,men började med dem igår igen - var bara att plocka fram ur frysen.
Tack för svaren!

Blir man alltså smalast av fakir-"dieten"? 
#7 Det finns inget generellt svar på den frågan. Det fungerar olika för alla. En del blir smalast på fakir, andra med lite kolhydrater.
Numer pensionär i Nynäshamn
Fakiren används väl av många som en "nä-nu-jäklar"-metod. När det inte räcker med att skippa de mest uppenbara kolhydratkällorna, eller när man vill få en kickstart.
fakir är kost utan kolhydrater (inte en grädde eller grönsaker)
ufo är under fem om dagen (kolhydrater alltså)