Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1742 ggr
Greddelin
0

OT Kollodialt silver?

Jag undrar om någon här har erfarenhet av detta. Enligt syrran är det "fantastiskt" både för människor och djur men jag vet inte vad jag ska tro.

Läs mer här: Länk

Greddelin
0

Ingen?

Wildrat
0

Jag vet att om man tar för mycket blir man blå (och det går inte bort!), det var en amerikan på nyheterna förra sommaren som råkat ut för det.

Har aldrig testat kollodialt silver men vet att silver används i bla plåster för att det är antibakteriellt.

Vad hade du tänkt ha det till?

spkn1
0

Silver är ju en tungmetall och det är det väl ingen som i onödan vill få in i kroppen?

julia61
0

Känns inte så naturligt ändå?!

JAUS
0

Silver är naturligt precis som bly och kvicksilver. Flört

andreas0
0

Silver användes för att döda bakterier förr, innan man upptäckte antibiotika. Men jag skulle tro att antibiotika är effektivare och säkrare om man skulle bli sjuk. Och skulle man ta det fast man inte är sjuk och det fungerar så skulle man bara döda en massa bra bakterier i kroppen, det gör en knappast bättre. Plus som ni säger att det är en tungmetall.

Greddelin
0

Länken jag bifogade hade ganska utförlig information om hur och varför, men jag blir förstås skeptisk mot alla mirakelmedel.

Syrran som har eksem tycker det är fantastiskt och har rekommenderat det till min hunds hudproblem. Därför undrar jag om någon här har egna erfarenheter av det eller kunskap om huruvida det är nåt att ha eller ej.

Senast igår såg jag på tv hur man hade både guld och silver i maten för att kroppen skulle behöva det… Nytt för mej!

JAUS
0

Silver är nog inte så bra…

julia61
0

Ja, det känns nytt. Är också lite skeptiskt mot mirakelmedel. Är rädd för att det är många som utnyttjar den som är sjuk….Fast det kan ju finnas det som fungerar.

Min make har eksem, heter väl något som jag nu inte kommer ihåg. De har blivit mycket mindre av sedan han som jag äter lchf.

mazen
0

Läste för ett tag sedan att man på nåt av barnsjukhusen som haft stor framgång med behandling av silver utvärtes. Har försökt hitta artikeln men går bet

Greddelin
0

I den bifogade länken bemöter man kritiken och när jag läste att Läkemedelsverket och Livsmedelsverket är emot användningen av kollodialt silver medan tillverkaren anser att kritiken är ogrundad fick jag faktiskt lite LCHF-vibbar!

Om Livsmedelsverket inte gillar det kan det ju inte vara helt fel! Tungan ute

Men jag tänkte försöka ha ett öppet sinne innan jag avfärdar det helt. Det verkar dessvärre (?) inte vara nån här som har personlig erfarenhet av kollodialt silver och jag vete fan var annars jag ska fråga, det är ju bara er jag litar på! Skrattande

Wildrat
0

#10 På Astrid Lindgrens barnsjukhus var det väl? Japp, här kan man läsa om det: Toxiska epistlar. Dock var det inte kollodialt silver.

Silver är bra bakteriedödande medel, det finns (fanns?) tvättmaskiner med silverjoner, sportstrumpor med silver, plåster med silverbelagd yta som ska vara mot såret (kolla Apoteket, finns där) osv men som sagt, det är en tungmetall som inte är så bra när den kommer ut i naturen.

Kroppen använder många metaller, även en del tungmetaller men det ska vara lagom mängder.

[kissime]
0

hmm..jag äter det då jag såg i en länk här på forumet, någon som åt det pga att hon tappa hår mm, å det var delvis därför (för håret) samt för hyn (akne) som jag glatt börja smaska i mig det utan att tänka mig för (var dock skeptisk i början men såg att de såldes även till hästar så jag tänkte, kan de så kan väl jag)….

Håret och hyn har blivit lite bättre…har kanske ätit det ca 3 veckor…

Fast nu blev jag lite nervös….Obestämd

batman
0

Jag vet att vi diskuterat det här förr. Sök på Kif så får du se vad vi kom fram till den gången. Själv använder jag ibland silversked i te eller kaffe. Lite "släpper" väl i värmen!? Cool Jamenar, på samma sätt som det är bra att använda järngryta när man lagar mat då det järnberikar maten!?

kaisakavat
0

Har hört talas om tandkräm med silver i.. Obestämd

JAUS
0

Undrar när tandkrämen med bly och arsenik kommer? OskyldigFlört

kaisakavat
0

#16 *LOL* Skrattande

Försäljarna skröt som tysan om den där tandkrämen.. Jag kände mig mest förvirrad. Köpte inte..

parsley
0

Jag har kollodialt silver hemma. Det fungerar att gurgla med om man håller på att bli förkyld. Fungerar utmärkt för att rengöra sår, absolut bästa medlet till det. Annars har jag inte använt det så mycket. Av någon anledning så tror jag på det kollodila silvret. Mina marsvin som varit i slagsmål och fått sina sårskador tvättade med kollodialt silver känner säkert inte av någon placeboeffekt.

andreas0
0

#18, Silver dödar bakterier, det är väl ingen som har sagt att det inte fungerar. Frågan är väl om det inte finns effektivare och säkrare medel.

Som sårtvätt är det säkert helt okej, fast att det skulle vara mer effektivt än t.ex. alkohol tvivlar jag på. Saker som plåster med silver tycker jag är en utmärkt ide. Men jag skulle aldrig ta det invärtes.

kaisakavat
0

#19 Ja.. Det var så jag åxå tänkte! Och för mig är tandkräm liksom typ nästan invärtes. Glad

[kissime]
0

Oops..det var ej silver jag smaska i mig, det var organiskt svavel..my mistake..dock är det samma företag…

parsley
0

#19 Använder jag alkohol till marsvinen så blir det mars-vin. Flört