Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2240 ggr
Medlem
0

I have a dream

…. att kunna handla i en LCHF mataffär där hittar jag bara det som är LCHF så som fiberhusk, stevia, mörk chocklad, grönsaker, nötter ja allt. Jag slipper stå i kö som jag brukar göra och slipper leta efter vad jag vill. Det är bara att plocka det jag ville sedan åka hem. Jag drömmer också om LCHF-restauranger, åtminstone i stora städerna. På det viset slipper jag tvingas äta nått jag inte vill. Jag drömmer också om att min familj börjar äta enligt LCHF, så slipper jag laga två maträtter, en till mig och en till dem Skrattande

Hmm … mina drömmar är många tydligen hehe.

Maia
0

Jag drömmer, jag också.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Arkim
0

Vilka underbara drömmar..

profca
0

Hos oss är det den som lagar maten som bestämmer vad alla ska äta :D

Mervi
0

Drömmer gör jag med. Jag är ensamstående och bestämmer allt.

Mumrikshumla
0

I have a dream att slippa tjafsa med alla när man går på resturang för att få välja bort pasta mot grönsaker eller potatis mot sallad… jag har börjat säga att jag är allergisk mot kolhydrater nu… då ser dom lite fundersamma ut :-)

Lena123
0

#3 samma här ;)

Tror att vi måste bli lite tuffare för att få en förrändring.

Tidigare köpte jag mackan och kastade brödet men numera beställer jag exakt vad jag ska ha.Var på ett fik och beställde en ägg-ansjovismacka utan bröd…kom tillbaka 2v senare och när tjejen i kassan såg mig sa hon "vill du ha en macka utan macka??" med ett leende Skrattande

jag tror att ju fler av oss som kommer med krav på LCHF-kost på fik och resturanger samt i affärer desto större chans att det blir en förändring.

http://www.winthers-skafferi.se/

julia61
0

Jag drömmer om ett lchf café, ett ställe där vi kan träffas och snacka recept och peppa varandra, få vara ifred från huvudskakarna och de som smackar så ogillande åt lchfGlad

Där både grädde o kokosfett samsas bland skinkan och kycklingen, smöret glänser i skålar och kaffet osar gott!!

Där vi kan få skriva ut recept och prata fett gottSkrattandeFlört

Skrutt
0

Jag vill också ha en LCHF affär, restaurang och fik så man dels slipper tjafsa om sin beställning och när man handlar slipper man bli sugen på mjölkchocklad och bröd. Är verkligen VÄÄÄLDIGT sockerberoende även när jag varit strikt länge med LCHF så suktar jag efter chocklad och bröd.

[ngupa]
0

jag drömmmer också… fast min familj äter nästan lchf… Cool steget är inte långt till helt…