Vad händer om jag äter "vanligt" igen?
Jag ska på en tio-dagars kurs snart och där kommer det att serveras vegansk mat med mycket råris, linser, grönsaker, frukt och nötter. Inte onyttig mat alltså men knappast LCHF.
Funderar vad som kommer hända i kroppen? Om jag är inställd på fettförbränning och plötsligt börjar äta mest kolhydrater, kommer jag börja lagra mer fett då? Mer jämfört med om jag åt kolhydrater till vardags och hade en sådan förbränning.
(Oj - hamnade i helt fel tråd! Sorry! Ooopsie!
Raderat inlägg)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
högst onyttig mat
Kanske inte nötterna i liten mängd, du får väl fokusera på grönsakerna med lägst kh-innehåll och nötterna. Kanske några röror som inte är alltför onyttiga kan finnas också? Smuggla med majonnäs för att höja upp fetthalten kanske?

Ja allt är relativt :) det är inte bröd, pasta och socker iaf!
Kommer absolut att fokusera på fettet och bra grönsaker men jag kommer även att äta ris och annat och undrar hur detta påverkar ämnesomsättningen/förbränningen…?!

Du kommer att gå ur Ketosen om du nu befann dig i sådan innan.. kanske du får övergångsbesvär som vid omställningen till LCHF och är du inte diabetiker har liknande sjukdommar och för övrigt frisk kommer du antagligen klara det bra!
Iallafall får du ett ypperligt tillfälle att testa hur känslig du är!!
Kroppen kommer nu under några dagar i huvudsak ta sin energi från glukos och din fettförbräning kommer att minska.. antagligen kommer du att bli rätt hungrig med korta intervaller.. det gäller ju att hålla blodsockret uppe på sådan dieter!!
Rapportera gärna hur det gått här senare!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tack Zepp för det svaret, ska absolut rapportera hur det går! Att magen kommer börja knorra både pga av hunger och kosten i allmänhet kan jag säga redan nu 
Det kan vara en bra grej att ha ost och lite annan nödmat med att äta på rummet. Svårt att bli mätt på den kosten du nämner…
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna