Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1768 ggr
rottizz
0

Hur gör man när man nått sitt mål?

Jag vill gå ner 10-15 kg. Hur går man tillväga när man nått det målet?

Agyr07
0

Fortsätter äta samma sätt förmodar jag. LCHF är inte en bantningskur och du kommer inte att försvinna. "När du äter rätt så får du den kropp du bör ha".

Jag kommer inte att gå tillbaka till kolhydratträsket när jag uppnått mitt mål.

axelina
0

Kan tala om hur jag gjort, har ätit LCHF i 1 1/2 år och gick första 6 månaderna ner 14 kilo till BMI ca 22, efter ca 1 år började jag gå upp lite men har också börjat äta lite mer liberalt, fortfarande inte potatis,ris, bröd eller pasta och minimalt med grönsaker eftersom jag aldrig har varit en grönsaksälskare, men en och annan glass slinker ner så här på sommaren och jag äter också en del nötter.

Jag har ökat ca 2-3 kilo och tror nog att jag får vara nöjd med min situation och hur jag äter.

matsmurfen
0

Äter man LCHF i viktminskningssyfte, så utnyttjar man den naturliga funktionen av hormonerna i kroppen. När man nått sin målvikt och börjar äta socker igen så utnyttjar man inte längre denna naturliga funktion, och följden blir att man går upp i vikt igen…

Oavsett om man äter LCHF eller svälter ner sig i vikt med tallriksmodellen, så kan man inte förvänta sig att kroppen inte bryr sig om att man ändrar "tillbaks" sin kost igen…

storost
0

Jag läste nånstans, att en icke diabetikare kan äta mellan 30 till 100 gram kh/dygn. Det beror på hur kroppen det tål. Prova dig fram.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

rottizz
0

ja, jag bara tänkte så man inte fortsätter ner- tack för svaren

Adur
0

Jag äter likadant nu som under viktminskningen. Fast mindre mängder, vilket inte är så konstigt - jag är ju 20 kg lättare nu än när jag började med LCHF.

Fördelningen av fett, protein och kolhydrater har jag dock behållit och jag står still i vikt. Det tolkar jag som att kroppen är nöjd med vikten nu. Glad