Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 1935 ggr
cream1
0

Grädde eller ost?

Att mjölkprodukter triggar insulin, det vet jag. Men vad är bäst att utesluta om man har svårt att utesluta dessa livsmedel, men skulle överleva utan ett av dom?

Grädde eller ost? Vad triggar mest insulin? Vad är bäst att undvika för bästa fettförbränning?

Wildrat
0

I grädde är det ju både kolhydrater och protein, i osten bara protein. Men sen beror det ju på mängderna också…

Mala09
0

I osten finns vassle etc,som höjer insulinet.Men kan du inte variera? lite av både? Det måste jo inte bli ene eller andre? Viktig med fett och det får du jo från ost och grädde.

Jennix
0

Prova själv och se vad som funkar bäst för dig. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

cream1
0

#2. Jo det är klart att jag kan variera! Men det jag funderade på var ifall något av grädde eller ost var bättre/sämre än det andra. I så fall skulle jag slopa den sämre, men enligt svaren hittills verkar de vara undefär lika bra/dåliga.

Så variation låter som en bra idé Glad

Maia
0

För min del är grädde det som det kan bli problem med. Det är dessvärre mycket lättare att få i sig för mycket (kolhydrater från) grädde än för mycket ost. Kanske handlar det om att grädde faktiskt är en starkare trigger.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Jennix
0

#5  Jag tror det är detsamma för min del. Jag klarar ost mycket bättre, både när det gäller magen och sockersug.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

mazen
0

Vad använder du grädde till?

cream1
0

#7. Jag använder grädde till lchf-kakor eller kokos/mandelpannkakor. I såser och sådant förstår jag inte meningen med att blanda i kolhydrater då smör och äggula gör sitt Flört

[Pennylane1]
0

för att det är gott?

cream1
0

Använder  man tillräckligt med salt och kryddor tycker jag det blir obeskrivbart gott även utan grädde Cool