skillnad på jordnötssmör och jordnötssmör?
Igår prövade jag att göra kycklinggratäng med jordnötssmörsås (från Airams matblogg) på sockerfritt jordnötssmör från hälskosten. Förra gången jag gjorde receptet hade jag vanligt jordnötssmör innehållande socker.
Smaken blev densamma, men däremot inte konsistensen. Det sockerfria jordnötssmöret smälte inte lika fint och blev lika klimpfritt, utan i stället blev såsen lite grynig. Jag hade exakt samma ingredienser f ö.
Någon som har en aning om varför? Som sagt, smaken blev det inget fel på, men om jag skall ha den som bjudrätt är det nog säkrast att ta jordnötssmör med socker i…
Prova Green Choice ekologiskt jordnötssmör, finns på COOP. Jag gissar att du använde Kung Markattas?

Jag gjorde het kyckling med jordnötssmör från LCHF kokboken i går. Använde Kung Markatta jordnötssmör och det blev jättebra. Krämig och god sås. Kokosmjölk, vispgrädde och jordnötssmör fick koka ihop en stund. Inga klumpar alls! Kung Markatta köpte jag på ICA.
var jordnötssmöret crounchy? Då blir det förstås bitar i såsen, man får välja creamy, har för mig att även Kung Markatta finns som både och? Annars kan man kanske mixa det crounchy jns lite så bör det bli samma sak?
Ja, det är Kung Markattas ekologiska jordnötssmör jag använt…och Pennylane, jag såg först nu (dumt nog!) att det redan i otillagad form är grynigt…medan det amerikanska som innehåller socker är helt slätt. Sorry, fattar inte att jag inte tänkte på att kolla det först! Ska kolla om Kung M finns som creamy….
men jag tycker iofs inte att det är fel med bitar i jornötssås, jag föredrar crounchy absolut!
förresten kanske jag har fel och att det är green choice som finns i båda varianterna.. 
Green Choice finns i båda varianter och säljs på Coop (även små Konsum-butiker).
Numer pensionär i Nynäshamn
fast vårt Coop extra har bara den släta 
Hur mycket kolisar innehåller Green Choise?
Be dem ta hem den andra också Pennylane!
jag är inte så frimodig tyvärr, har nog hittills aldrig bett någon affär ta hem något… kan gå fram till info men ågrar mig när jag får tala med någon och köper en trisslott istället
Åker till någon annan affär och handlar det jag vill ha istället…
står det om både jordnötssås och khinnehåll i creen choice
Ring om det känns lättare!
nu kommer jag att framstå som värsta nojjan
men jag har telefonskräck också. Men omgivningen uppfattar mig som helt normal! 
Då får du maila - det verkar du klara av 
Ja DET var en bra idé!
TACK och lov för mejlen!!!!