Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1897 ggr
wickan57
0

Går det ändå

Jag undrar om jag äter enl lchf men äter lite potatis nu under sommaren, kan det vara någon fara eller??

Jag åt ju grönsaker hela tiden nästan, stekta frysta till kött el fisk som jag åt, nu under sommaren med färskpotatis är det gott tycker jag men går det.

Igår åt jag 2 st potatisar 4 bitar fläskfile och gräddsås med torkad svamp i, jättegott var det.

Nu har jag fått jobb i 3 v, så nu dricker jag en äggmjölk innan jag åker sen matlåda enl lchf då. Den här v ska jag cykla så det tar lite kanske.

Ha det gott ni alla här ute

Kram Eva

Jennix
0

Fara? Jag tror inte att du dör av det.Flört

Kanske får du ont i magen, kanske går du upp i vikt eller kanske går det helt utmärkt. Det är individuellt hur man reagerar på olika livsmedel men om du testar så vet du ju själv hur långt du kan gå. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

subcalva
0

Enligt min högst personliga åsikt så tror jag det beror på hur man ätit tidigare, hur "skadad" kroppen är innan. Själv äter jag relativt ofta potatis, speciellt när jag äter ute, men ingen stor mängd. Jag har ställt in mitt ögonmått på maxmängden 40 gram och det ger mellan 6 och 8 gram kolhydrater enligt livsmedelsverket. Beroende på hur rätten är komponerad äter jag sen allt mellan 0 och 40 gram potatis. Jag kan tillägga att jag ligger kring 30-35 gram kolhydrater per dag. Det funkar för mig mättnadsmässigt, jag upplever inget sug efter mer och min mage reagerar inte negativt på detta.