Hittar inte FiberHusk!
Idag var jag inne på Konsum, Apoteket och två ICA-affärer och alla FiberHusk var slut!
Surt - jag som vill baka bröd nu, saknar det verkligen.
Apoteket skulle snart få in det igen, Konsum likaså, ena ICA skulle beställa in…
Fast det är inte så lätt när det är 2,4 mil till närmaste affär. Vi bor i en by där inga affärer finns.
Jaja, ville bara gnälla av mig lite… 
Trist - jag bor också på landet utan affär och har 1,5 mil till närmaste som inte är så värst välsorterad. Man får planera lite mera och inte vara så spontan.
Numer pensionär i Nynäshamn
Alldeles riktigt 
Men idag hade jag verkligen skrivit upp en massa som jag skulle köpa för att kunna baka och då fanns inte detta fiberhusk nånstans.
Visserligen kan man baka med annat, men jag vill ha detta ändå.
Låt oss tjata på affärerna och fråga efter det så snart vi inte hittar det. Snart förstår de att efterfrågan ökat. ;-)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Om du är sugen på att baka NU, så prova 5-minuters bröd.
En rågad dl nötmjöl
ett ägg
nästan ett krm bakpulver
Blanda nötmjöl o bakpulver i en djup tallrik. Vispa upp ägget, häll det i tallriken o gegga ihop o platta till. Kör det i mikron i 2 minskär det i fyra delar medans det fortfarande är varmt. Lossa bitarna från tallriken o låt dom svalna.
En del blandar i en msk grädde o ökar då lite på mjölet, har själv provat med gräddfil som jag hade kvar i kylskåpet så det är nog bara att testa lite som man vill.
jag köper husk (inte fiberhusk) på hälsokosten. Lindroos, en stor förpackning som räcker länge!
Jag börjar tro att husk inte är skalen utan innanmätet i psylliumfröna! Jag har testat att mala egna och då blir skalen för sig, inte malda, och innanmätet ett ljust pulver som påminner mycket om husken. Eftersom många anser att fiberhusk knastrar (vilket dessa skaldelar gör) så undrar jag om inte fiberhusken har mer av dessa skal medan husken nästan enbart är "innanmäte", vad dom än påstår!
#4 Tack!
#5 Jaha, det finns bara husk också… 
Man lär sig nåt nytt varje dag här inne på Kif. Idag har jag läst om Oopsies också och det verkar som om "alla" lovordar det!