Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1465 ggr
Muskrat
0

Vitamintillskott blir dumpade! HJÄLP!

Hörde talas för en tid sedan här att läkemedelsindustrin vill genomföra väldigt låga maxdoser på vitamintillskott i sitt krig mot folkhälsan. Visste inte vad jag skulle tro, går ju mot allt vett. Visar sig att det STÄMMER. Läkemedelsindustrin VILL ju inte att vi ska hålla oss friska, de förlorar pengar på det! MEN, har hittat en namninsamling för att protestera detta. Över 10000 namn redan. Snälla, alla. Visa att LCHF har lite muskler och fördubbla denna siffra genom att skriva under och berätta för alla!

Även om ni inte själva äter kosttillskott vill ni verkligen se helt oanvändbara kosttillskott för er och era barn? Kosttillskott inte mer användbara än sågspån?

USA lyckades motstå detta försök, misslyckas vi i EU kan de få det till policy och tvinga resten av världen att följa med. Snälla, skriv på och berätta för alla ni känner.

EU Restrictions on Vitamin & Mineral Levels

Isa56
0

Jag är trött på allt förmynderi. Äter inte själv tillskott, men jag vill ju själv bestämma det. Så jag har skrivit på.Skrattande Var omkring 10580 nåt som skrivit under nu.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Muskrat
0

Det här dock inte överförmynderi, det här är bussiness at all cost.

[Marja-Liisa]
0

Har också skrivit under. Litar inte als på RDA, där får inte de nya forskningsrön als gehör. (tex D-vitamin) Sedan kan man ha lite olika behov beroende på besvär etc. Jag använder få näringstillskott permanent men kan ta kurvis vid behov. Vi måste ju själv ta ansvar för vår hälsa men om man inte har verktygen är det svårt. Tack och lov brukar folk hitta vägar, det kanske blir mer import fast man skall ju inte uppmuntra olagligheter.

Muskrat
0

Är du säker på det? SKA man inte uppmuntra till olagligheter? Jag håller inte med, lagar och regeringen är traditionellt där för att värna om OSS, om VÅRA intressen, VÅR säkerhet, VÅR hälsa.

Men när det inte längre är ett faktum, när politiker säljer ut sig till höger och vänster till högsta bjudaren. När lagar, regler och förordningar inte är oss till gagn ut faktiskt SKADAR oss, gör oss trötta, sjuka, viljalösa får.. SKA vi verkligen vara laglydiga duktiga små svenskar som inte säger bä?

[Marja-Liisa]
0

Ja-som vuxen kan man ju bestämma själv vad man gör. Det är bara dumt att skapa sådan regelverk som folk mår dåligt av att följa. Det blir bara jobbigare att skriva om egna erfarenheter och också varna för dåliga produkter.

Jag följer ganska mycket diskussioner från Kanada, tycker att de har en sundare syn än i USA. Men vitaminer och näringstillskott skall man ju inte leka med heller, det är ju i maten där det nyttiga finns bäst inpackat med alla hjälpämnen.

missaz
0

Underskrivet. 10811 namn nu…

Pasi
0

10814
Inte för att jag tror att det kommer stoppa införandet av codex alimentarius….men man kan ju alltid hoppas.

Muskrat
0

#7 Kanske, kanske inte, men att inte säga något garanterar att de lyckas. De tar det som ett godkännande.

Effie
0

10823.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Andina
0

Har - självklart - skrivit under listan!

Sålde vitamin- o mineraltillskot ett tag (i mkt liten skala). Bl a glukosamin som helt enkelt "konfiskerades" av läkemedelsindustrin. Då det fortfarande fick säljas fritt av hälsokost o terapeuter hette det att "det inte hade någon sådan verkan som den alternativa branschen påstod", det var "bluff".
När medlet trots det blev populärt - då många människor upplevde radikala förbättringar - då konfiskerades glukosaminet helt enkelt, så att giganterna fick profiten (för att inte tala om de försöks-/forsknings- och utvecklingskostnaderna som de sparade in en hel del på - genom att den alternativa branschen ju faktiskt stått för merparten av detta). Rent glukosamin fick säljas enbart genom apoteket/läkemedelsindustrin… Suckh….

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Pasi
0

#10 Ja, det är verkligen megasuck…men värre kommer det att bli.

Andina
0

Ja, det är så sorgligt när man ser vad som är på G. De kammar igenom alternativa medel med luskam nu och ska begränsa och hindra så mycket det går.

Jag vill inte ens tänka på det ibland, för jag blir så j-a förbannad!

Detta handlar inte om människors väl och ve. Skulle "eu" (d v s makthavarna - o inte bara i EU) vara genuint intresserade av människors väl och ve, då skulle de satsa alla klutar på "riktiga" saker - miljöproblem, inkl sund mat osv, människors rätt att få mat och hälsa i hela världen. Inte på att stoppa den alternativa branschen som ju hotar "Makten i västerlandets" ekonomi genom att bl a begränsa vitaminers och mineralprodukters innehåll, vem som ska få sälja dem osv… Hur bananer o gurkor ska se ut… (vem f-n bryr sig om bananen är rak, kurvig eller s-formad?!?) … osv … osv…

Vi ger dem makten - och Makten tar! Över! Helt!

Snart får vi väl be om passertillstånd när vi ska gå till affären för att köpa genmanipulerad mjölk och tomat…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Pasi
0

#12 Ja det krävs vissa uppoffringar för att få leva i ett fritt samhälle - FRA-lagen, kameror, tillstånd för allt du företar dig, restriktioner på ditt och datt… och snart passerkort.
Är det frihet eller är det propagandan som får oss att tro det?

Wtn3
0

Jag äter inte tillskott men jag skriver på, är förbannat trött på allt förmynderi.

Andina
0

Syntetiska Kemikalier GMO m m = verktyg för att ta makten över våra fysiska kroppar.

Propaganda = verktyg för att ta makten över våra tankar.
Vi tänker inte så fritt som vi tror - se bara på nå't så ytligt som utseendefixeringen. I dagens samhälle ska vi vara kurviga och smala (tjejer) - inge't annat (idealen omformas visserligen med tiden p g a vad?). Det är det "Fria tänket" på ytan. Vad som sker med våra Fria tankar på djupet - är så mycket mer läskigt…! Förblindade av det ytliga ser vi inte hur våra tankar formas på en lite djupare nivå.

Allt styrs av "Maktens" pfenninga-hunger. Allt.
Och det enda vi småfolk kan göra är att följa flödet…

Men, många gånger undrar jag vad som egentligen är på gång… på riktigt lång sikt… vad målet är… och varför… Och vilka är "Makten"….?

Blah! … …. … … (= finner inga ord)

Muskrat
0

Detta är lika sant för livsmedelsverket, som ju bara är en förlägning av WHO, som tar sina ques från FDA.

“The agency seems to have lost sight of its mandate to protect the public and has instead come to see itself as the guardian of corporate interests.”

Kom igen nu LCHFare, visa att vi kan göra lite skillnad!

Sindri
0

Puttar upp denna viktiga tråd!

Balanserad
0

Skrivit på!!

Balanserad
0

11014 undeskrifter just nu!

Annica38
0

Skrivit under!