lchf-matlåda i skolansmatsal?
Jag skrev detta inlägg innan med min dator måste ha hängt upp sig.. Någon som vet om barnen får ta med sig egen matlåda och äta i skolans matsal? Tillåter de det med tanke på allergirisk?Någon som har tips om vad man kan säga till personalen?
Min dotter har med sig egen mat ibland och det har inte varit något problem, det är en privatskola. Kan vara en nackdel att fråga, då kanske man väcker en björn som sover och någon hittar något skäl att förbjuda det.
Numer pensionär i Nynäshamn
Hur gammal är hon? Tänkte att det kanske är skillnad om det är lågstadie/mellanstadie/högstadie eller gymnasium…
Hon har gått ut nian nu och skött det där helt själv. Hon gav särskilt upp skolmaten på torsdagar när det var pannkaka.
Numer pensionär i Nynäshamn
Om man undviker att skicka med fisk och skaldjur kan det inte finnas några hinder. En del barn är så allergiska mot detta att de inte ens kan vara i samma rum som fisken, så det kan ju vara bra att tänka på….
Varför skulle man inte få ha matlåda?

Lägg inte i några nötter, de brukar vara förbjudna i skolan. Om du pratar med kostchefen ska det nog inte vara några som helst problem.