Nja, jag håller mig nog till lchf i alla fall. Tror att det inte skulle vara så himla kul och inte vara så lätt att hålla sig till.
Fastnade för de här orden
:Den 100% ökning av livslängden som kan uppnås hos möss eller plattmaskar är inte möjlig att få hos människa av flera olika orsaker. Framförallt eftersom den mänskliga livslängden redan i ett icke begränsat energi intag är så stor del av den teoretiska max livslängden, men även eftersom den typ av CR som råttor och plattmaskar inte kan protestera mot inte är realistisk för människor. I råttförsöken påbörjas kalorirestriktionen redan i mycket späd ålder, råttorna blir dvärgar pga. näringsbrist, effekterna på hjärnan är oklara men det förhöjer iallafall inte intelligensen. Detta är inte socialt möjligt att göra på människor.
Skämt åsido, jag har sett ett tvprogram som tog upp denna diet. Det var inte att rekomendera. Kommer inte ihåg varför??
Men jag tror att räkna kalorier inte är det bästa för mig i alla fall, kan inte tala för andra
Och av en ren slump skrev aftonbladet om detta i tidningen idag 
Tja, forskning visar ju att detta fungerar, men forskning visar iofs väldigt mycket beroende på hur bra gjord den är. Vet inte vad jag tror, har inte läst forskningsrapporten.

Forskningen visar även att man blir depprimerad, frusen, asocial och får höjda insulin och kortisolnivåer på reducead energiintag!
Kort sagt ämnesomsättningen sjunker.. vilket gör att man åldras långsammare.. ibland kan man fundera på huruvida man blir äldre eller om livet bara känns så himla långt.. med tanke på biverkningarna!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#4 Med tanke på det avstår jag gärna ett längre liv….