Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 3225 ggr
Skadlig
0

Äntligen nytta av socker

Idg rapporterar att det äntligen finns någon praktisk nytta med socker :)

http://www.idg.se/2.1085/1.117827

hemul
0

Vajert! Kan man göra dem själv, tro? Skrattande

maxiq
0

Om man stänger av MP3-spelaren innan sockret är slut, lagras det som fett då?

Fundersam

Glennart
0

Jag önskar mig en mp3 som drivs av ister i julklapp.

Skadlig
0

Fett bränner långsammare så då kan du bara spela långsam och lugn musik :)

MegN
0

Och föresten vill man väl ha istret själv??

Jag tycker det här är helt underbart! Har redan jublat sen bönderna här omkring slutade odla säd till livsmedel utan numera odlar spannmål för att 1) elda med i värmepannor 2) tillverka etanol att driva våra bilar med. Och rapsen behöver man inte längre göra margarin av, utan det kan gå till dieselbilar! Själv kör jag en dieselbil och ser verkligen fram emot att kunna köra den på raps istället…!

hemul
0

Ja, för etanolen vill man ju också ha själv. Kyss

supermoccine
0

Å, vilken glad nyhet! Tror jag sprider den till goda nyheter i fokus, om den inte redan finns där.

odezza
0

Har man ingen walkman kan man ha sockret på getingbett… det fungerar, det vet jag av egen erfarenhet…

"still lost in space and time"

Margareta
0

Ättika på bett lärde min farmor mig, socker var något nytt…

Numer pensionär i Nynäshamn

maxiq
0

Jag har ingen Walkman, odezza, men är tyvärr en Valk-man själv…

Ledsen

godownkd
0

Mycket intressant!

Då slipper vi kvicksilver och bly dumpade i naturen i framtiden.

Vilken lysande ide att hitta vinstmöjligheter för sockret utanför livsmedelssfären. Det blir alltså möjligt att minska sockerinblandningen i livsmedel utan att vinsten försvinner. Definitivt en av möjligheterna att minska trycket från industrin att fortsätta med "livsmedelsocker".

Hoppas Sony verkligen lyckas med detta!

Hälsningar
Rolf Aronsson

korseett
0

precis oms med spannmålen och etanolen går nu sockret en lysande framtid till mötes. Alternativa lösningar finns därute

Andina
0

Socker kan alltså vara bra!!!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Aniara4
0

Har hört att man kan använda socker som peeling också. Då kanske man faktiskt blir vacker av socker!

nimh
0

Man kan koka vax på socker också, dvs. för att vaxa benen med.

Aniara4
0

Och Magic tan innehåller visst nån sockersmörja som reagerar med proteinerna i huden och blir brunt.

semms
0

Själv så har jag städsocker Glad

Ta en snabbsockerbit, doppa den i yttepytte vatten och använd som skurmedel till spisen, ugnsplåtar, formar osv. Funkar perfekt, repar inte och är mycket bättre än stålull!

korseett
0

naturkosmetiskt vax är gjort på socker,vatten och citron. Sockerkorn liksom salt kan användas till kroppspeeling på skrovlig hud men akta alla områden som har tunn hud. lägg lite socker eller salt i olivolja skrubba med försiktigt på fuktig hud och duscha av sedan.

städsocker var fiffigt

pema
0

Vad bra nu vet jag vad jag ska göra med sockret som står i skåpet o samlar damm.

korseett
0

ja just det , kanske ska förtydliga mig med att det är bättre att mortla saltet/sockret innan det används till peeling