Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1108 ggr
fiskenihavet
0

Prickar followup

Hej igen. För en viss tid tillbaka skrev jag ett inlägg om kliande, röda prickar som tydligtvis är ett övergångsproblem. Många ställde upp och svarade. Jag hoppas nu när det har gått en tid att ni vill svara på denna tråden och berätta om era prickiga besvär har försvunnit. Kan ni äta som vanligt nu (dvs om ni valde att ta bort nån mat för att bli av med utslagen)? Hur lång tid tog det för er innan de försvann? Har de försvunnit permanent för någon/alla?

spkn1
0

Kliande prickar? Det hade inte jag själv avfärdat som några övergångsbesvär. Har du haft det länge skulle jag säga att det kan vara klokt med ett läkarbesök.

fiskenihavet
0

#1, Har redan pratat med läkare. Han menade att det var allergi - vilket det inte var. Många som äter LCHF upplever div utslag när de ätit LCHF ett tag. Det går över… Men självklart, är man osäker på om man har utslag av annat slag så bör man gå till läkaren.

sepersl
0

skulle gissa att det är någon form av kroppslig utrensning som sker när man börjar med lchf. Saker och ting blir ofta värre i början innan de blir bättre

fiskenihavet
0

"Puttar" allaredan, är nyfiken på era svar, Glad

fiskenihavet
0

Ingen i sommarvärmen som vill skriva av sig lite och därmed svara på denna tråden? Glad

magma
0

Var har du prickarna någonstans, över hela kroppen?

Kom de samtidigt som du började med LCHF?

ingrid-in-sweden
0

Mina är relaterade till ägg, är nu tämligen säker på det nu då de dyker upp när hårdkoktäggkonsumtionen går upp.

Slarvar jag som jag gjorde några gånger i Juni, så blir det prickar snabbt efetr man e tebax på banan igen.

Och så har jag en förbluskans massa knottbett också ;)

julia61
0

Hade klåda lite här o där från början, det har helt försvunnit. Har inte ändrat kosten. Röda kliande prickar var det här o där..borta.

fiskenihavet
0

#8, hur långt in i LCHF märkte du att de försvann permanent?

julia61
0

Efter ca 3 månader, har lchf:at i snart 6 månader.

fiskenihavet
0

Nån annan som har upplevt det #10 har med sina utslag? Vill gärna veta så jag kan "planlägga" på ett ungefär hur länge de där prickarna kommer att komma och gå innan de försvinner förhoppningsvis för alltid. Vet att det säkert är olika för olika personer och det är därför jag frågar… Flört