Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1021 ggr
pleaze
0

Hur hård bör man vara?

Hej!

Jag började med LCHF idag efter att ha varit intresserad ett par månader. Mitt mål är att gå ner cirka 5-7 kilo plus att jag misstänker att min hälsa kommer förbättras avsevärt. Idag slarvar jag med maten, äter ofta ute och hoppar över måltider ibland för att jag inte känner mig så hungrig. Väger cirka 65 kilo och är 1,78 cm. Drar en 38:a i kläder och strl 29 jeans, varför jag inte känner att jag behöver gå ner särskilt mycket. Och så till min fundering.. :)

- Jag som känner mig rätt normalviktig och inte har som målsättning att rasa i vikt, är det okej om jag inte är lika noggrann med kosten som en strikt LCHF'are? Eller kommer hela mitt resultat/välmående påverkas negativt om jag t ex äter en frukt eller tar ett glas vin någon gång i veckan?

vore väldigt glad om någon ville hjälpa till, tusen tack!!

Wildrat
0

En frukt eller ett glas vin i veckan bör inte ställa till problem, varje dag kan däremot vara värre.

För de flesta verkar det vara just spannmål som ställer till problem så undvik det iaf. Äter du mycket kolhydrater samtidigt som du ökar på fettet kommer du gå upp i vikt men annars borde du inte ha några problem.

pleaze
0

tack för svaret, vad skönt att höra. jag förstår naturligtvis att det kan vara rätt individuellt, men ville ha en generell uppfattning. för övrigt är jag inte enbart 1,78 cm lång. blev lite fel där ;)

Lottalis
0

Hejsan!

Oj va ja e avundsjuk på din vikt, är 1.79 lång, kg de är nååågra tio till.

Min åsikt är att ju nogrannare du håller kosten destu mera hälsovinster. Sen beror det ju på om du har svåra hälsoproblem eller inte. ex värken kommer intensivare om jag ätit något fel.

Snart hittar du din egen rytm och vet vad som går. Pröva dig fram.